Open Text brengt Semantic Navigation op de markt, waarmee websitebezoekers eenvoudig door grote hoeveelheden informatie kunnen navigeren op basis van de betekenis van content. Dit vergroot de effectiviteit van webmarketing en online zoeken. Semantic Navigation is beschikbaar als cloud-variant of on-premise en biedt organisaties een eenvoudige manier om de relatie met hun online publiek te versterken.
Text Semantic Navigation is een complete oplossing als aanvulling op bestaande websites. Hierbij maakt het niet uit welk webcontentmanagementsysteem wordt gebuikt, of deze is geïnstalleerd op lokale servers of als online service wordt aangeboden door Open Text. Met de cloud-variant (momenteel beschikbaar in bètaversie), kunnen organisaties snel en goedkoop de gebruikerservaring van hun website upgraden met een gratis, volledig functionele trial van 30 dagen.
Nadat de trialversie is geactiveerd, verzamelt Semantic Navigation eerst content via een intensief proces. Vervolgens wordt de content automatisch geanalyseerd en getagd op relevante groepen, onderwerpen, samenvattingen en emoties; de belangrijkste onderdelen voor een goede online ervaring. Daarna wordt de content aangeboden aan gebruikers met behulp van intuïtieve navigatie widgets die bezoekers stimuleren om de waarde van de beschikbare informatie te achterhalen of het te delen met anderen op sociale netwerken, zoals Facebook en Twitter. Vanaf daar ondersteunt Semantic Navigation de plaatsing van product- en serviceaanbiedingen of advertenties, om zo het aantal pageviews om te zetten in verkoop.
Naast het verbeteren van de bezoekerservaring, kan Semantic Navigation ook meer bezoekers naar de website van een organisatie leiden met behulp van officiële en zoekvriendelijke websites die door zoekmachines eenvoudig zijn te vinden. Bovendien kan het helpen marketingkosten te verlagen, dankzij de flexibele front-end mogelijkheden en snelle implementatie door het gebruik van industriestandaard classificaties.