Telecomconcern KPN wil Eelco Blok benoemen tot voorzitter van de raad van bestuur. Als de aandeelhouders instemmen, vervangt Blok per 6 april 2011 Ad Scheepbouwer die met pensioen gaat. Met Blok kiest KPN voor een vervanger uit de eigen gelederen. Eerder zouden externe kandidaten hebben bedankt. Blok gaat acht ton per jaar verdienen. Dat bedrag wordt afhankelijk van de prestaties verhoogt met korte- en langetermijnbeloningen.
Tot de definitieve benoeming op de Algemene aandeelhoudersvergadering op 6 april 2011 wordt Blok benoemd tot operationeel directeur (chief operating officer). Scheepbouwer en Blok kennen elkaar goed en werken nauw samen. Scheepbouwer zal Blok persoonlijk begeleiden bij de overdracht van de leiding over het bedrijf. Blok bekleedde verschillende managementsfuncties bij KPN voordat hij in 2004 toetrad tot de raad van bestuur. Eerder zouden externe kandidaten voor de functie van hoogste baas bij KPN zijn benaderd, maar die hebben voor de functie bedankt.
800.000 euro salaris
Blok zal een basissalaris ontvangen van 800.000 euro. Daarnaast heeft hij de mogelijkheid om een korte termijn variabele (cash) beloning met een percentage van 90 procent van het basissalaris en een lange termijn variabele (voorwaardelijke aandelen) beloning met een percentage (on target) van 135 procent. 'De nieuwe arbeidsovereenkomst is in overeenstemming met de Nederlandse Corporate Governance Code en past binnen het beloningsbeleid', meldt het bedrijf.
Kan mij heel goed voorstellen dat de kandidaten hebben bedankt. Heb zelden zo’n groot bedrijf in complete chaos gezien. Als externe heb ik dat een tijdje van dichtbij mogen bewonderen. Sterkte voor Eelco Blok die dit de komende jaren mag opruimen. Ben benieuwd naar de bonus van Scheepbouwer. Qua FTE is er niets verandert. De externe worden niet meer meegeteld bij de FTE’s en het werk wordt nu door meer mensen in India gedaan (zelf een contract opgesteld waarin dit aan de orde was).
Dat wordt puinruimen. Alle beslissingen om aandeelhouders zand in de gooien te strooien zullen onder Blok uiteindelijk openbaar worden. Maar misschien daarom juist de beslissing, fraude is Blok niet vreemd.
Helemaal mee eens, ik heb ook KPN van binnen mogen meemaken. Het is niet te geloven, hoe ze kennis uithollen, alleen de aandelenwaarde is blijkbaar belangrijk, voor de korte termijn. Wil KPN zijn kwaliteit kunnen behouden, dan zal KPN toch moeten investeren in deskundigheid en kennis, en die vindt je niet in India. De komende tijd zullen we zien, dat de kwaliteit van de dienst die KPN levert steeds minder wordt en als ze de kwaliteit willen verbeteren, zal deze ook meer kosten. Ben benieuwd.
Een interne communicatie van de zakelijke directeur Ron de Mos en particuliere klanten directeur J.Middeldorp, kan veel verwarring bij KPN klanten helpen voor komen .Als de interne communicatie ook echt communicatie wordt. Tevens zal het van correct besturen getuigen, als klanten een geschreven reactie krijgen op hun gestuurde brieven.Het bellen naar allerlij nummers van KPN helpt niet, de medewerkers zijn niet geautoriseerd.jaar cijfers zijn mooi, maar tevreden klanten is beter, uiteindelijk zijn zij mede verantwoordelijk voor die mooie cijfers. Bestaande klanten goed blijven bedienen, gaat makkelijker als nieuwe klanten aantrekken.Ik wacht al drie maanden op een juiste nota.en antwoord van dhr Ron de Mos.