Resellers moeten niet teveel van hun kaarten zetten op cloud computing. De groei op dat gebied valt nog steeds tegen, aldus onderzoeksbureau Canalys.
Dit zei Steve Brazier, directeur van onderzoeksbureau Canalys, tijdens het jaarlijkse Canalys Channel Forum 2010, dat dit jaar werd gehouden in Barcelona. Hij zegt dat vooral de traditonele it-leveranciers met een lange staat van dienst, zoals Microsoft, SAP en Oracle, stabiel zijn en verder groeien. Ze zetten meer om dan ‘pure cloud-leveranciers’, zoals online crm-aanbieder Salesforce.com. Volgens Brazier is cloud computing op dit moment overhyped. ‘Er is in de markt sprake van een soort goudkoorts rond cloud computing, maar er zijn maar weinig bedrijven die een echt cloud-portfolio hebben.’
Volgens Brazier zijn het vooral bedrijven die marketingondersteuning voor cloud computing bieden de enige partijen die profiteren van de cloudhype. Brazier vergelijkt ze met de verkopers van houwelen en zeven waarmee in de negentiende eeuw in het westen van Noord-Amerika naar goud werd gezocht. Brazier: ‘Die toeleveranciers profiteerden toen het meest van de goudkoorts.’