Pc-leverancier Lenovo excuseert zich voor een aantal fouten die in het tweede kwartaal van 2010 zijn gemaakt rond zijn channel incentives. De leverancier belooft beterschap en zal betere incentives bieden om weer marktaandeel te pakken.
Lenovo zei dit tijdens een evenement dat werd gehouden door de Britse afdeling van Ingram Micro. Volgens de Britse CRN zei David McQuarrie, vice president SMB en consumer business West-Europa bij Lenovo, dat zijn bedrijf geen goed werk heeft afgeleverd bij het bieden van concurrende channel incentives. Hij belooft nu targets die te halen zijn en aantrekkelijke kortingen. Om dit te bewerkstelligen wordt de backoffice van de leverancier geoptimaliseerd. Daardoor moet het marktaandeel meer groeien.
Lenovo kondigde verder een nieuw acquisitiekanaalprogramma aan. Het nieuwe programma moet het Partner Network uitbreiden met meer dan nieuwe 8000 partners over geheel West-Europa. Hierbij worden flinke kortingen achteraf gegeven als partners Lenovo-notebooks gaan verkopen. Via het partnernetwerk kunnen partners hun sales- en marketing activiteiten uitbreiden, zegt de fabrikant.
Vincent Fauquenot, vice president van Lenovo’s kanaalpartnerorganisatie in West-Europa, zegt dat er in de EMEA-regio nu 45.000 geregistreerde partners zijn die Lenovo-producten en -oplossingen verkopen aan twee miljoen klanten.