EspritXB presenteert voor zijn resellers een nieuwe werkwijze in sales: indirecte verkoop in de breedste zin van het woord. Daarvoor komt er een nieuw partnerprogramma.
Directeur sales & marketing Peter Bakker van EspritXB vertelt: ‘We willen een partnerschap aangaan met onze resellers. Wederverkoop wordt een partnerschap, waarin wij onze business partners ondersteunen met onder andere trainingen in productkennis en marketing. OOk gaan we incentives instellen, zodat de drive om te verkopen nog eens extra gestimuleerd wordt. Daarnaast vinden wij dat het onze taak is om op alle niveaus bij onze partners te investeren en contacten te onderhouden: ‘multilevel selling’. Onze mensen begeleiden de business partners, zodat zij een veel breder productfolio kunnen aanbieden bij onze gezamenlijke klanten. Het gaat om multiservice: de eindgebruiker het pakket zo aanbieden dat het compleet is.’
Partnerprogramma
Het partnerprogramma wordt in november geïntroduceerd. Er wordt nadruk gelegd op communicatie, aandacht voor klanten en samenwerking, waaronder gezamenlijke (lokale) marketing. Kennis wordt gedeeld en consultancy is tot ieders beschikking, aldus EspritXB.
Awards
Tijdens een evenement aan het strand van Scheveningen heeft EspritXB awards uitgereikt. De award voor hardstgroeiende nieuwkomer viel toe aan Inkoop planner. De meest innovatieve partner werd Compass ICT Advies & Diensten en de beste anti-churn partner (accountmanagement) werd NFIAB (Nederlands Facilitair Inkoop en Advies Bureau).