Cisco heeft vier belangrijke pilaren geïntroduceerd binnen zijn partnerorganisatie, die elk worden geleid door een topmanager van Cisco. Doel is dat Cisco en zijn partners sneller kunnen profiteren van groeimarkten zoals cloud computing, samenwerkingssoftware, video en datacentervirtualisatie-oplossingen.
Cisco heeft vier belangrijke steunpilaren aangewezen en een aantal strategische beslissingen genomen waarmee het de komende drie tot vijf jaar samen met business partners verder denkt te kunnen groeien. Dit meldt Cisco’s kanaaldirecteur Keith Goodwin aan Channelinsider.com. Cisco wil hierbij onder andere ‘traditionele resellers’, die vooral volumenetwerkproducten verkopen, ondersteuning bieden.
De eerste pilaar is het kanaalmodel dat continu geïnnoveerd wordt, aldus Goodwin. Onder het partnerprogramma, dat geleid wordt door Edison Peres, wordt veel geïnvesteerd in nieuwe markten, technologieën, businessmodellen en diensten zoals cloud computing. Alle partners worden hierbij betrokken.
Ten tweede bouwt Cisco verder aan nieuwe partnerovereenkomsten, waar Wendy Barr verantwoordelijk voor is. Cisco wil verschillende partnerovereenkomsten aangaan met andere leveranciers, zoals op het gebied van datacenters. Zo wordt er samengewerkt met diverse isv’s en is onlangs de VCE-coalitie opgericht (VMware, Cisco, EMC).
Ten derde wil Cisco meer marktaandeel in het mkb en de middenmarkt, ofwel het smb-segement. Hiervoor is Dave O’Callaghan verantwoordelijk.
Ten vierde wordt Cisco’s ondersteuning van partners gemoderniseerd en eenvoudiger. Doel is dat partners eenvoudiger zaken met Cisco kunnen doen. Voor dit beleid is Jim Sherriff verantwoordelijk.
Cisco heeft in februari zijn kanaalorganisatie samengevoegd met zijn strategische alliance organization. Daaruit is het Cisco Worldwide Partner Organization ontstaan (WWPO). Doel is dat Cisco en zijn partners sneller kunnen profiteren van groeimarkten zoals cloud computing, samenwerkingssoftware, video en datacentervirtualisatie-oplossingen.