De Amsterdamse ict-dienstverlener IT Solution Partners (ITSP) gaat zich voornamelijk richten op het aanbieden van cloud-diensten van Microsoft, zoals de Business Productivity Online (BPOS). De nieuwe focus komt na een periode waarin ITSP afscheid nam van een deel van het personeel en management en een aantal onderdelen failliet werden verklaard.
Shahrooz Safarghandi, directeur van ITSP, zegt dat zijn bedrijf meer focus nodig heeft om weer gezond verder te groeien. Daarom biedt het bedrijf nu grotendeels alleen maar cloud-diensten van Microsoft aan, zoals de Business Productivity Online (BPOS) of de unified communications-oplossingen die tegenwoordig onder de naam Lync worden aangeboden. Doel zijn Nederlandse instellingen die lokaal en internationaal opereren. ‘Met cloud-diensten kun je voor bedrijven wereldwijd beheer gaan doen’, aldus Safarghandi. Volgens hem is ITSP vooral heel sterk in het aanbieden van software en diensten van Microsoft en daarom richt het bedrijf zich daar op. Daar zijn ruim honderd medewerkers bij betrokken. Daarnaast worden er andere softwaremerken verkocht, zoals Oracle-databases en Symantec-security. Er wordt nu minder hardware verkocht, aldus de ITSP-baas.
Alle onderdelen worden nu in een bv ondergebracht. Dat heeft te maken met een moeilijke periode, waaruit ITSP zich terug probeert te vechten. Van de negen bv’s zijn er drie failliet verklaard. Het gaat om ITSP Development, ITSP Managed Services en ITSP Education. Oorzaak van de faillissementen is onder andere de financiële crisis. Zo werden freelancers die voor ITSP werkten pas heel laat betaald. Het bedrijf zegt inmiddels te werken aan meer stabiliteit. ‘Door de crisis hadden de drie bv’s achterstanden opgebouwd’, aldus Safarghandi. ‘We hebben daarom besloten ITSP Development, ITSP Managed Services en ITSP Education te liquideren en de zes gezonde zusterbedrijven te fuseren. Onze klanten worden nu door één organisatie bediend.’
Door zich meer te richten op de kerncompetenties en te opereren vanuit één bedrijf verwacht ITSP sterker te staan en te kunnen profiteren van kansen die de markt biedt, aldus de directeur. ‘De komende jaren ligt de kern van de strategie op focus en op stabiliteit. Binnen vijf jaar verwachten we uit te kunnen groeien tot één van de top-3 partners van Microsoft in Nederland. Voor de klanten is er nu meer continuïteit en één aanspreekpunt. Met deze stappen kunnen we onze relaties beter bedienen’, zo verwacht Safarghandi.
Beste Redactie,
Lees zojuist in uw schrijven dat ITSP 100 medewerkers heeft. Toch wel nieuwsgierig waar u deze informatie vandaan heeft. Volgens zowel de KvK als mensen intern binnen de organisatie heb ik begrepen dat er niet meer dan 45 medewerkers zijn. Wellicht doelt u op ex medewerkers?