Kroll Ontrack, aanbieder van data recovery-oplossingen, start met een nieuw certificeringsprogramma voor zijn partners in Nederland. Deze certificering is een uitbreiding van het bestaande resellerprogramma van Kroll Ontrack.
Het belangrijkste doel van de certificering is het verbeteren van de kennis en expertise van de partners. Uit eigen onderzoek van Kroll Ontrack is namelijk gebleken dat menselijke fouten de hoofdoorzaak zijn voor een toename in zakelijk dataverlies. Met behulp van de certificering kunnen de partners hun klanten nog beter van dienst zijn, adviseren over de juiste proactieve maatregelen om de kans op dataverlies te reduceren en samen de beste oplossing aanbieden indien toch dataverlies optreedt.
Ook genieten de gecertificeerde partners van extra partnervoordelen. Zo zijn er regelmatig acties en worden de partners ondersteund bij hun verkoop- en marketingcampagnes voor de data recovery-diensten. Bovendien ontvangen zij een data recovery-tegoedbon ter waarde van 75 euro. De certificering is gratis en staat open voor alle it-resellers van Kroll Ontrack.
Om als partner een certificaat te ontvangen, dienen tenminste vier van de vijf trainingen via webcasts te worden doorlopen.
De volgende trainingen zijn beschikbaar:
• Basiskennis over data recovery – wat is de meerwaarde voor u en uw klanten
• Verkoopargumenten voor data recovery – tips en weetjes
• Data recovery in virtuele infrastructuren – ook in de virtuele ruimte is echte data te verliezen
• Basis MS Exchange recovery en SharePoint Recovery – met Ontrack PowerControls
• Veilig wissen van data – als wezenlijk bestanddeel van de IT-beveiliging
De certificaten vormen een nieuw onderdeel in de ondersteuning van partners. Eerder werden resellers al voorzien van de Kroll Ontrack Critical Data Kit. Dit pakket bestaat onder meer uit een handboek, brochures en een doos met proefversies van de software van Kroll Ontrack. Ook zit er een checklist in die resellers uitleg geeft over de te nemen stappen bij gegevensverlies.
Jaap-Jan Visser, country manager Nederland, legt uit: "In geval van dataverlies is zo’n stappenplan het beste dat je kunt volgen. Op die manier is de kans dat de data wordt hersteld het grootst. Uit eigen onderzoek is namelijk gebleken dat wanneer eindgebruikers zelf een poging doen om de data terug te halen, de meeste schade wordt aangericht." Visser eindigt: "Het is eigenlijk net zoals de Rubik-kubus. Je moet verschillende stappen nemen, maar als je eenmaal weet hoe het moet en wat de juiste volgorde precies is, is het best eenvoudig."