Salesforce.com, de onderneming voor zakelijke cloud computing, kondigt de beschikbaarheid aan van Chatter 2, de volgende generatie van zakelijke social collaboration. Ook maakt salesforce.com bekend dat Dell Chatter inzet voor medewerkers binnen de sales- en marketingafdelingen.
Net zoals de social features van Facebook, Google en Twitter, voegt Chatter 2 een nieuwe dimensie voor zakelijk gebruik toe. Met behulp van Chatter kunnen ondernemingen samenwerken aan meer dan alleen documenten. Medewerkers kunnen met Chatter ook personen, bedrijfsprocessen en gegevens volgen, al deze informatie wordt naar hen gepushed.
Dell heeft Chatter inmiddels succesvol ingezet binnen al zijn sales- en marketingafdelingen ter wereld. De technologiepionier gebruikt de collaboration-technologie zodat medewerkers direct inzage hebben in aankomende bedrijfsprogramma’s, projecten, personen, klanten, cases en documenten.
Sinds de lancering van Chatter drie maanden geleden, hebben meer dan 20.000 ondernemingen Salesforce Chatter ingezet. Onder hen zijn Hitachi, Misys, Reed Exhibitions en Softbank. De Chatter-technologie heeft ervoor gezorgd dat salesforce.com naast CRM een nieuwe golf van collaboration aan medewerkers kan aanbieden binnen ondernemingen.
"Onze sales- en marketingprogramma’s moeten zich snel ontwikkelen om te kunnen blijven voldoen aan de eisen vanuit de markt", aldus John Miles, vice president of business information organization, Dell. "Met behulp van Chatter kunnen we nu snel en eenvoudig samenwerken aan documenten en informatie zoals salesmogelijkheden en leads uit onze marketingcampagnes. Salesforce Chatter helpt ons beter in te spelen op klantbehoeftes en mogelijkheden."
"Het momentum rond Salesforce Chatter is verbazingwekkend", aldus Marc Benioff, chairman en CEO, salesforce.com. "De beroering die we binnen de industrie en onder onze klanten zien, is het bewijs dat we voorzien in een duidelijke behoefte."