Hans Anders Retail Group heeft het uit 2008 daterende contract met SAP-dienstverlener myBrand vroegtijdig opengebroken. Het contract wordt per 15 juli 2010 uitgebreid en met acht jaar verlengd. myBrand verleent onder meer SAP functioneel en technisch support, SAP on Demand- en SAP Process Integration (PI)-services aan de retailketen.
Hans Anders werkt sinds 2001 met SAP. De organisatie gebruikt het pakket voor alle logistieke, financiële en hrm-processen op het hoofdkantoor in Gorinchem. In de winkels draait SAP niet. De samenwerking met myBrand dateert van begin 2008. Hans Anders koos voor de SAP on Demand-service, waardoor de retailketen alleen nog maar hoefde te betalen voor de afgenomen capaciteit en bovendien niet meer zelf hoefde te investeren in hardware.
Mercator
Behalve SAP on Demand levert myBrand Hans Anders nu ook SAP functioneel en technisch support en SAP PI-management. Daarnaast voerde de SAP-dienstverlener diverse projecten uit, zoals de upgrade van SAP 4.6C naar SAP ECC 6.0, de inrichting van SAP voor Hans Anders Frankrijk (waarbij de administratieve processen aangepast werden aan de Franse belastingwetgeving), verbeteringen in de integratie in het nieuwe winkelautomatiseringspakket Focus (inclusief de aanleg van interfaces voor boekingen, bestellingen en goederenbewegingen) en de optimalisatie van de material & resource planning-functionaliteit voor het logistieke magazijnproces.
Mede op grond van deze succesvolle projecten besloot Hans Anders ook het project ter vervanging van het huidige, nogal instabiele middlewaresysteem Mercator door het robuustere SAP PI aan myBrand te gunnen; dit systeem vormt de link tussen de SAP-omgeving en de winkelautomatiseringsomgeving.