Vodafone Nederland bestaat 15 jaar. Als uitdager van monopolist KPN betrad het bedrijf in 1995 de Nederlandse markt onder de naam Libertel. De penetratiegraad van mobiele telefoons in Nederland was op dat moment minder dan 2 procent. Door de komst van Libertel ontstond een groeimarkt. Vodafone is inmiddels qua omzet al jarenlang de tweede mobiele operator van Nederland.
In 1995 introduceerde de toenmalige minister van Verkeer en Waterstaat Annemarie Jorritsma het mobiele netwerk. John de Wit, één van de oprichters en de eerste algemeen directeur van Libertel, voorspelde toen al dat ‘mobiel bellen zo gewoon zou worden als water uit de kraan’. Op dat moment werd gewerkt aan een dekkend netwerk in de Randstad en was het creëren van landelijke dekking de volgende uitdaging voor het bedrijf. Met de slogan "Iedereen bereikbaar, bereikbaar voor iedereen" maakte Libertel zich populair bij de grote massa op een moment dat mobiele telefonie slechts was weggelegd voor de zakelijke elite.
Vodafone, al sinds het begin aandeelhouder van Libertel, nam eind 2000 een meerderheidsbelang in het bedrijf en veranderde de naam in Libertel-Vodafone. Begin 2002 verdween de naam Libertel definitief en werd de merknaam officieel Vodafone.
Vodafone vierde het vijftienjarig bestaan met een groot feest in Maastricht voor al zijn medewerkers. In het kader van de verjaardag hebben Vodafone-medewerkers de afgelopen weken oude telefoons ingezameld die gerecycled worden. De opbrengst hiervan gaat naar wereldwijde scholenprojecten van dance4life, waardoor jongeren in actie komen tegen hiv en aids.