Hotel Okura Amsterdam heeft NEC Unified Solutions gekozen als strategische partner voor telefonie en andere hotelcommunicatie-oplossingen.
Het systeem, dat is gebaseerd op ip-technologie, bestaat uit communicatiefaciliteiten voor gasten. Deze bestaat uit NEC’s draadloze ip-dect-oplossing voor mobile communicatie en een messaging-oplossing die is geïntegreerd in een ‘rapid response systeem’. Tevens zal het beveiligingssysteem van het hotel rechtstreeks worden aangesloten op het communicatiesysteem.
Ip-toestellen worden gebruikt door medewerkers van de receptie en de back-office, terwijl de kamers uitgerust zijn met toestellen van Teledex. Naast het ip-spraak-platform omvat het systeem een applicatie voor berichtenverkeer die is geïntegreerd in het brandalarmsysteem, het gebouwbeheersysteem en het HotSOS snelle response-systeem voor betere dienstverlening.
Integratie in het hotel management systeem wordt geleverd door de Tiger-applicatie die ook zorgdraagt voor de kostenregistratie en -beheer, terwijl de uc-toepassing Business ConneCT Operator Attendant zorgt voor een snelle afhandeling van gesprekken en een efficiënter gebruik van de receptie.