Unit4 maakt een grote groei door in Zuidoost-Azië. De de licentie- en service-inkomsten van de Nederlandse bedrijfssoftwareleverancier groeiden in de eerste helft van 2010 in Zuidoost-Azië met 36 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
Unit4 Asia verkocht tot voor kort alleen de financiële managementoplossingen van Coda. het portfolio is onlangs uitgebreid met Agresso ERP. Bij deze introductie is meteen een handtekening gezet onder het contract voor de eerste Agresso Business World-klant: scheepvaartspecialist Pacific Carriers. De scheepvaart, logistiek en financial services zijn al langere tijd belangrijke sectoren voor Unit4 Asia, omdat het sectoren zijn waarin bedrijven vaak te maken hebben met organisatorische en wettelijke veranderingen. Andere nieuwe klanten voor het bedrijf zijn onder andere JB Ugland Shipping Singapore, Toyota Capital Malaysia, Goodwood Park Hotel en Labuan Reinsurance (L).
"Azië is een belangrijke markt voor ons en we hebben ambitieuze plannen voor die regio," aldus Weng Foo Chua, general manager Unit4 Asia. "Singapore en Maleisië zijn op dit moment onze belangrijkste markten en vooral in Singapore hebben we een recordgroei gerealiseerd. Bedrijven verwachten steeds meer van hun it-investeringen en stappen niet meer automatisch naar de grote softwareleveranciers in Azië voor hun erp-wensen. Met de gespecialiseerde software van Coda en de flexibiliteit van Agresso Business World ERP, hebben wij alles in huis om bedrijven op de lange termijn bij te kunnen staan in hun veranderende zakelijke eisen en wensen."
Unit4 verwacht ook in het komende halfjaar nog grote vooruitgang te boeken in Zuidoost-Azië. Vooral in Indonesië verwacht de bedrijfssoftware leverancier grote stappen te kunnen zetten. "Azië zal een strategische rol spelen bij onze internationale ontwikkeling," aldus Chris Ouwinga, president en ceo. "De markten in Singapore en Maleisië herstellen zich sneller dan de andere landen in Zuidoost-Azië en we zien dan ook mogelijkheden om onze activiteiten in de regio uit te breiden en ons aanbod daar te optimaliseren. Veel organisaties kiezen ervoor om te investeren in nieuwe bedrijfssoftware waarmee effectief geanticipeerd kan worden op de moeilijke en veranderende marktcondities."