Softbrands, onderdeel van het Amerikaanse softwareconcern Infor, heeft Property Management Systemen (PMS) overgenomen. Dit onderdeel uit Parijs van de Amadeus IT Group levert bedrijfssoftware aan hotels en internationale ketens. Met PMS erbij kan SoftBrands nu hotelsoftware leveren en onderhouden op wereldwijde schaal. Het PMS-merk gaat op in het merk SoftBrands.
SoftBrands is een Amerikaanse leverancier van toepassingen voor de productieindustrie, de horeca en het toerisme. Het bedrijf kwam vorig jaar juni in handen van Infor. Met de acquisitie van Amadeus PMS zegt het bedrijf wereldwijd de tweede grootste leverancier van hospitality software te zijn geworden, met een geïnstalleerde oplossing in ruim 9700 locaties. Het Amerikaanse Micros Systems is met het pakket Fidelio marktleider.
PMS is in gebruik bij zo'n 4200 klanten in Europa en Azië. Softbrands is vooral actief in Noord- en Zuid-Amerika en Australië. Door de wereldwijde dekking verwacht SoftBrands vooral internationale ketens beter van dienst te kunnen zijn. Het Amadeus PMS-merk gaat op korte termijn op in het merk SoftBrands HMS.
Amadeus is vooral bekend als leverancier van reserverings- en ticketingsystemen voor de luchtvaartindustrie. Het bedrijf werd in 1987 opgericht door de luchtvaartmaatschappijen Air France, Lufthansa, Iberia en SAS.