Juniper Networks benoemt Nicholas (Nick) Barley tot Vice-President Marketing voor de regio Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA). Barley werkte hiervoor bij de Britse softwareontwikkelaar The Credible Communications Company. In de periode daarvoor vervulde Barley verschillende Europese marketingfuncties bij een aantal technologiebedrijven waaronder Microsoft, Oracle, Computer Associates en Hewlett-Packard
In zijn nieuwe functie is Barley verantwoordelijk voor alle aspecten van de marketingactiviteiten van Juniper in de EMEA-regio. Dit omvat strategie, planning, segmentatie, productmarketing, marktanalyse, lead-generering en het creëren van salesmogelijkheden. Barley rapporteert aan Lauren Flaherty, Chief Marketing Officer van Juniper, geeft leiding aan het regionale marketingteam, vertegenwoordigt EMEA in de wereldwijde organisatie en is lid van het EMEA-managementteam.
"Barley neemt 27 jaar aan indrukwekkende marketingervaring in de soft- en hardware- en de netwerkbranche met zich mee", zegt Lauren Flaherty, Executive Vice-President en Chief Marketing Officer van Juniper Networks. "Hij heeft veel business-to-business- en business-to-consumer-kennis en ontwikkelde complexe marketingstrategieën bij uiterst winstgevende bedrijven, en voerde deze ook uit. Deze kennis en ervaring zijn voor ons van grote waarde voor de volgende stap in onze ontwikkeling,"
"Het verhaal van Juniper is aantrekkelijk: de evolutie van een engineeringbedrijf dat zich uitsluitend richtte op serviceproviders, tot een marktleider op het gebied van high-performance networking voor grote bedrijven en bedrijfkritische branches. Daarnaast blijft Juniper groeien in de serviceprovidermarkt", zegt Barley. "Nu het bedrijf zijn New Network-initiatief introduceert en in oktober 2009 een nieuwe merkidentiteit aannam, kom ik bij Juniper aan boord in een spannende tijd – de sterke marketingafdeling staat nu aan het roer om het succesverhaal te continueren."