Maas International Europe heeft na een uitgebreid selectietraject gekozen voor Microsoft Dynamics NAV als basis voor een nieuw service- en vending management-platform. Ctac is uit verschillende nationale en internationale Microsoft-partners door Maas gecontracteerd als ontwikkel- en implementatiepartner.
Maas International bedient met circa 1100 fulltime medewerkers en ruim 35.000 koffieautomaten zo’n 1,5 miljoen Europese consumenten. Het bedrijf ontwikkelt en bouwt koffie- en snackautomaten, die het verhuurt aan organisaties en bedrijven.
Om de kwaliteit van zijn service- en vending management nog verder te verbeteren, startte Maas een selectietraject voor een nieuw softwaresysteem dat deze en andere kernprocessen optimaal kan ondersteunen. Na een grondige oriëntatie en selectie koos Maas uit verschillende nationale en internationale aanbieders voor Microsoft-partner Ctac en Microsoft Dynamics NAV. Ctac zal op basis van Microsoft Dynamics NAV de erp-processen automatiseren. Daarnaast werken de twee bedrijven aan een nieuw, flexibel systeem voor service- en vending management, dat eveneens gebaseerd is op Dynamics NAV. Daarmee kan Maas het beheer en onderhoud van zijn 35.000 automaten in diverse Europese landen naar een hoger plan brengen.
Maas koos voor Dynamics NAV vanwege de flexibiliteit van de software. Daarmee kan het bedrijf samen met Ctac een oplossing bouwen, die inspeelt op alle eisen van het bedrijf. De bedrijfssoftware van Microsoft is daarnaast gebaseerd op open standaarden, waardoor het makkelijk samenwerkt met andere oplossingen die Maas in gebruik heeft.
Het bedrijf koos onder meer voor Ctac vanwege diens pragmatische aanpak, enthousiasme en ruime ervaring op het gebied van servicemanagement.