De nieuwe productstrategie van Corel is gericht op een aantal producten. De Canadese softwareleverancier zoekt nog nieuwe partners om zo zijn marktaandeel te vergroten, onder andere in het mkb. Een nieuw partnerportaal moet resellers meer ondersteuning bieden en de verkoop van Corel-software stimuleren.
Niels van der Valk, sales director Corel Benelux, zegt dat zijn bedrijf zich nu richt op een aantal producten die bij elkaar het vlaggenschip van de leverancier vormen. Dat zijn WinZip, Paintshop Pro en Corel Draw. De leverancier wil graag met zijn bestaande en eventueel ook nieuwe partners meer van deze software verkopen, onder andere in het mkb. Corel zegt dat partners goede zaken kunnen doen in de retail, educatie, het mkb en de zakelijke markt. ‘Er wordt onder andere goed verdiend met de verkoop van licenties. Partners krijgen een goede marge en ondersteuning’, aldus Van der Valk.
Om de softwareverkoop via de partners te stimuleren is er een nieuw partnerportal opgezet. Van der Valk: ‘Daarop zijn de nieuwe prijslijsten te vinden en kan er contact worden gezocht met virtuele account managers. Verder bevat de portal productinformatie, video’s en marketing support.’
Corel werkt met distributeurs Ingram Micro en Micromedia en heeft zo’n 200 Nederlandse resellers. Partners zijn verdeeld in de klasses Gold, Silver en Bronze.