Symantec heeft zijn ExSP-licentieprogramma binnen EMEA verbeterd. Het biedt partners nu de keuze om software aan te schaffen via een nieuw, maandelijks op inschrijving gebaseerd model. Partners, vooral in het mkb, zijn zo flexibeler in de manier waarop zij oplossingen aan hun klanten leveren. Volgens de leverancier kunnen partners zo hun upfront-kosten verlagen, hun winstgevendheid vergroten en ‘pay-as-you-go’-beheerde diensten aanbieden.
Symantec biedt sinds 2006 het ExSP-programma aan bij grote service provider-partners. Steeds meer partners zoeken echter naar kansen om beheerdiensten aan te bieden. Daarom heeft de leverancier zijn bestaande programma verbeterd en uitgebreid naar partners van iedere grootte, en vooral mkb-partners. Mkb-klanten hebben nu de mogelijkheid om alleen te betalen voor die diensten die zij maandelijks gebruiken en kunnen zo de oplossingen schalen.
Met het programma kunnen partners ook de omzetgroei beter voorspellen. Daarnaast verlaagt het kapitaaluitgaven en verhoogt het de winstgevendheid doordat licenties niet meer vooraf aangeschaft hoeven te worden. Het licentieprogramma is beschikbaar voor partners die deelnemen aan het Symantec-partnerprogramma.
Justin Griffiths, vp partner management & marketing bij Insight, zegt over het programma: "Symantec geeft zijn partners, zoals wij, de mogelijkheid om producten en diensten te leveren via een programma dat erg flexibel is en voldoet aan de behoeften van de groeiende mkb-markt."
Jason Ellis, vp van Symantec channel EMEA, zegt: "Het ExSP-licentieprogramma geeft partners van iedere grootte binnen EMEA de mogelijkheid om hun winstgevendheid te vergroten en upfront-investeringen te minimaliseren. Met dit model, dat gebaseerd is op inschrijving, kunnen partners onze oplossingen patenteren."