Web-based platform stelt marketeers in staat om marketingcampagnes te optimaliseren O2mc lanceert een nieuwe cloud oplossing voor online marketeers. O2mc is een zelflerend, beslissend en uitvoerend online marketingplatform waarmee beslissers in marketingfuncties realtime informatie (zoals bijvoorbeeld feestdagen, realtime bezoekersgedrag en voorraden) effectiever kunnen analyseren om de resultaten van online marketingcampagnes te verbeteren
Via de variabelen zoals bijvoorbeeld feestdagen, realtime bezoekersgedrag en voorraden die een marketeer ingeeft en de campagne doelstellingen zoals conversie, bezoekersaantallen en doorlooptijd, berekent O2mc de beste opties en voert het de beste beslissing uit. O2mc is er in geslaagd om een zelflerend algoritme te ontwikkelen dat zelfstandig informatie uit een grote verscheidenheid aan bronnen kan koppelen en interpreteren.
O2mc is ontwikkeld op basis van jarenlang onderzoek naar gedragsvoorspellende en gedragsbeïnvloedende modellen. Dit heeft geresulteerd in een zelflerend algoritme dat om kan gaan met de complexiteit van online marketingcampagnes. Het succes van online marketingcampagnes is namelijk afhankelijk van veel factoren zoals bezoekersgedrag en jaargetijde, maar ook van minder voorspelbare factoren als het weer, files en beurskoersen. O2mc helpt marketeers relevante data realtime te analyseren om hier direct en op het juiste moment de juiste actie op te kunnen laten volgen.
O2mc is een web-based platform dat realtime en automatisch werkt. Marketeers voorzien O2mc van de input waar rekening mee gehouden moet worden. Deze input bestaat uit: Relevante factoren en gebeurtenissen, zoals bijvoorbeeld verjaardagen en (realtime) bezoekersgedrag en voorraden, doelstellingen (kpi’s) voor online marketingactiviteiten en formats voor uitingen, zoals banners, nieuwsbrieven en AdWords.