Winvision, ict-dienstverlener gespecialiseerd in Microsoft-technologie, heeft het centrale it-platform van het Nederlandse Rode Kruis (NRK) gerealiseerd.
Het NRK is dit jaar gefuseerd tot één landelijke vereniging en heeft hierbij alle processen en de it-structuur geoptimaliseerd. Het relatiebeheer en de financiële administratie zijn nu transparant en overzichtelijk en er is een belangrijke efficiency-winst geboekt, melden Winvision en het NRK.
Winvision bracht alle relaties onder in één Microsoft Dynamics CRM-systeem, waarbij de 400 beroepskrachten, 35.000 vrijwilligers, 250.000 actieve leden en 1.000.000 donateurs ook in hun verschillende rollen herkenbaar zijn. Het crm-systeem is nu gekoppeld aan een geautomatiseerde financiële administratie. Dit betekent een efficiency-winst, een sluitende bedrijfsadministratie en een kwaliteitsverbetering van de totale it.
Van iedere relatie is nu in één oogopslag duidelijk of hij of zij vaste donateur is, misschien ook vrijwilliger is en af en toe bij grote acties extra donaties doet. Dat maakt het mogelijk om een gerichter relatiemanagement en communicatiebeleid te voeren. Daarnaast is ook het financiële proces vereenvoudigd en sluiten de administraties op elkaar aan. Vanuit het relatiebeheersysteem kan rechtstreeks een bankopdracht aangemaakt worden voor vaste donaties, die vervolgens direct in de financiële administratie verwerkt wordt.