Unit4 wijzigt het beleid voor partners die de mkb-oplossing Multivers verkopen, implementeren en ondersteunen. De bedrijfssoftwareleverancier gaat partners indelen in de categorieën ´Goed´, ´Beter´ en ´Best´. Dit meldt de leverancier in een persbericht.
Partners kunnen kiezen tot welke categorie ze willen behoren. Het doel is om de betrokkenheid van partners bij de softwareproducten en de organisatie te vergroten. Per 1 juli 2011 treedt het partnerprogramma in werking. ‘In het huidige beleid bestaat er geen onderscheid tussen de benadering van partners. Elke wederverkoper kan aanspraak maken op dezelfde ondersteuning in de verkoop van de Multivers-productlijn. Door gradaties aan te brengen in de ondersteuning, mikken we op een actievere rol van de partners. Partners die vallen in de categorie Best krijgen invloed op het productbeleid, een grote ondersteuning in verkoop, support en marketing. Daarnaast worden nieuwe medewerkers van deze partners kosteloos opgeleid als Multivers-expert, wat direct bijdraagt aan een betere marge voor de partner. De indeling in de categorieën hangt ondermeer af van de omzetverwachting en de mate waarin de partner zijn toekomstige rol vorm geeft. De verkoopmethode van Multivers aan mkb-ondernemingen blijft ongewijzigd. Die zal via het partnerkanaal blijven lopen, ongeacht de grootte van de order van klanten’, aldus Fred Loos, salesmanager mkb bij Unit4.
Hij vervolgt: ‘De verkoop en ondersteuning van de administratieve software Multivers vertrouwen we al jaren toe aan gecertificeerde partners. Hierin komt geen verandering. We willen onze band met onze partners versterken zodat zij de eindgebruikers beter kunnen bedienen. Overigens staat het partners vrij om te kiezen in welke kwalificatie ze willen vallen. ‘Goed, ‘Beter’ of ‘Best’: ze kunnen altijd rekenen op een gedegen basisondersteuning.’