ShoreTel introduceert ShoreTel 11, de nieuwste versie van zijn unified communications-software. Met nieuwe functies zoals een client voor de iPhone en een gedistribueerde database stelt ShoreTel 11 grote ondernemingen in staat om hun systeembeheer te vereenvoudigen, de betrouwbaarheid te verbeteren en de communicatiekosten te reduceren. De oplossing biedt medewerkers onderweg de mogelijkheid om vanaf een bredere reeks van mobiele toestellen te werken.
De ShoreTel Communicator-client is nu geschikt voor gebruik via internet en op de iPhone. De client biedt gebruikers de mogelijkheid om hun communicatieactiviteiten te beheren vanaf Macintosh-computers, iPhones, hun BlackBerry en andere populaire toestellen. De ShoreTel Communicator for iPhone is verkrijgbaar als gratis download via de iTunes App Store.
ShoreTel heeft de gedistribueerde architectuur verder verbeterd met toepassingsmogelijkheden op het gebied van gedistribueerde databases. Klanten kunnen daarnaast aanvullende instanties van de ShoreTel 11-database installeren op externe locaties om een einde te maken aan potentiële prestatiebottlenecks en single points of failure.
ShoreTel 11 biedt mogelijkheden voor integratie met legacy PBX-systemen en verbeterde ondersteuning voor QSIG. Klanten kunnen hierdoor gebruikmaken van hun bestaande investeringen en na verloop van tijd overstappen op de volledig IP-gebaseerde UC-mogelijkheden van ShoreTel.
Naar aanleiding van de introductie van ShoreTel 11 heeft ShoreTel de naam van zijn desktoptoepassing gewijzigd van ShoreTel Call Manager in ShoreTel Communicator. Met de nieuwe naam wil ShoreTel aangeven dat zijn oplossing verder gaat dan traditionele gesprekken en ook functionaliteit zoals unified communications omvat. De verbeterde gedistribueerde architectuur van ShoreTel 11, de nieuwe iPhone-client en uitgebreide ondersteuning voor legacy PBX-systemen zorgen voor een reductie van de implementatiekosten en totale eigendomskosten en grotere betrouwbaarheid en flexibiliteit.