Het Rode Kruis Ziekenhuis gaat zijn telefooncentrale virtualiseren met VMware. Het Beverwijkse ziekenhuis, onder meer bekend van het brandwondencentrum, heeft system integrator Zetacom de opdracht gegeven om, in een gecontroleerd tempo, de traditionele telefonie-omgeving te vervangen door een Mitel voip-oplossing.
Mitel biedt zijn call control en voice applicaties gevirtualiseerd aan onder VMware. De telefonie-omgeving bestaat uit de Virtual Mitel Communication Director (Virtual MCD), de Contact Center Management suite (CCM), het voice response-systeem (Intelligent Queue) de messaging-omgeving Mitel NuPoint Unified Messaging) en voicelogging. Al deze applicaties worden onder VMware op gevirtualiseerde servers geïnstalleerd. De Mitel voip-omgeving wordt volledig redundant uitgevoerd. Alle faciliteiten, van de netlijnen tot de centrale telefonieserver, worden bij een storing volledig automatisch overgenomen door een tweede voorziening.
Mitel Unified IP client
Zetacom richt voor het Rode Kruis Ziekenhuis ook een pilot-configuratie in waarbij de Mitel Unified IP-client wordt toegepast. Dit betreft een Mitel bureautoestel met ingebouwde thin client werkplek pc. Deze combinatie zorgt ervoor dat een willekeurige gebruiker zich met één enkele inloghandeling kan aanmelden, waarna op zowel pc als toestel het eigen profiel wordt geactiveerd. Dit zorgt voor meer gebruikersgemak, minder apparatuur op de werkplek en een aanzienlijk lager stroomverbruik per werkplek, aldus Zetacom.