Hybris introduceert de hybris 4.2 Multichannel Suite. Deze nieuwe versie van de Hybris-software maakt het eenvoudiger voor zowel organisaties die opereren in de B2C- alsook B2B-markt om klanten een geïntegreerde cross-channel koopervaring te bieden. Met de nieuwe suite beschikken organisaties over de nieuwste technologie voor mobile commerce, evenals integratie met fysieke winkels en callcenter-functionaliteit.
Nog geen maand na de introductie van 4.1 komt Hybris nu al weer met een nieuwe versie van de Multichannrl Suite. De eigenschappen van de hybris Multichannel Suite 4.2 maken het voor organisaties mogelijk om gepersonaliseerde promoties te bieden aan klanten. Daarnaast biedt de software een overzicht van de verschillende kanalen, waardoor de verkoop en aankooppatronen van consumenten gemonitord kunnen worden.
Met de 4.2 versie kunnen de klanten met hun mobiele telefoon de dichtstbijzijnde winkel vinden. Verder kunnen ze de voorraad checken en productinformatie krijgen zodat ze kunnen beslissen of ze online of in de winkel hun aankoop willen doen.
De hybris Multichannel Suite bestaat uit een aantal specifieke elementen. Mobile Module helpt e-commerce professionals met het beheren van online en mobiele websites in één systeem. Store Locator Module zorgt voor een link tussen de offline en online kanalen en helpt met vraagstukken zoals het tegengaan van teruglopende offline verkoop, door het terugbrengen van de fysieke winkels in de marketingmix. Advanced Personalization Module biedt een gebruiksvriendelijke segmentatie-tool en maakt het mogelijk om profielen te maken en te benaderen op basis van koopgewoontes en -gedrag. De doelstelling van Customer Service Module is de servicegraad van organisaties te vergroten. De klant kan bellen met het callcenter, alle transacties zijn inzichtelijk van deze klant. De Reporting Module helpt bij het verzamelen van belangrijke technische en zakelijke gegevens voor het meten van de prestaties van de online winkel (bijvoorbeeld totale verkoop, gemiddelde orderwaarde en de verkoop per regio).