Gebruikers van het Salesforce CRM-systeem kunnen nu de datakwaliteit van hun klanten- en prospectgegevens drastisch verbeteren met een nieuwe oplossing van het in Duitse Pforzheim gevestigde Uniserv GmbH.
Uniserv is de eerste leverancier die adresverificatie en duplicatiecontrole integraal in salesforce.com integreert. Hierdoor kunnen gebruikers tijdens de gegevensinvoer adressen op juistheid controleren en automatisch te laten corrigeren. Daarnaast kunnen zij controleren of het adres reeds in hun CRM-systeem bestaat. De nieuwe oplossing is door salesforce.com gecertificeerd en geschikt voor internationaal gebruik: alle belangrijke landen, talen en scripts worden ondersteund.
De oplossing is direct verkrijgbaar via de Salesforce AppExchange (www.data-quality-on-demand.com/appexchange). Net zoals alle andere toepassingen van externe leveranciers die door salesforce.com zijn gecertificeerd, vereist de installatie slechts een paar muisklikken en kan de oplossing binnen vijf minuten in gebruik worden genomen. Uniserv biedt daarnaast de mogelijkheid om de oplossing gratis uit te proberen.
Salesforce-gebruikers kunnen eveneens een beroep doen op een nieuwe Software as a Service (SaaS)-dienst van Uniserv waarmee ze volledige databases kunnen optimaliseren. Ze kunnen de kwaliteit van hun gegevensverzamelingen periodiek op peil brengen via www.data-quality-on-demand.com. De Data Quality on Demand-dienst is in staat om grote bestanden en volledige databases te verwerken en optimaliseren. Daarbij kunnen gebruikers de adres- en duplicatiecontrole ook op hun databases toepassen. Tijdens het vergelijken van gegevens houdt het systeem rekening met verhuizingen, sterfgevallen en personen die geen reclame wensen te ontvangen. Daarnaast kunnen klanten de datakwaliteit van hun gegevens laten verbeteren.
"De nieuwe oplossing voor Salesforce-gebruikers vormt voor Uniserv een logische stap in de systematische realisatie van zijn strategie om datakwaliteitsoplossingen vanuit de cloud aan te bieden. Deze stap volgt na de introductie van ons nieuwe SaaS-portal www.data-quality-on-demand.com, en er zullen dit jaar nog meer initiatieven volgen", aldus Roland Pfeiffer, CEO van Uniserv.
Datakwaliteit op basis van een ‘first time right’-methodiek
Volgens recent onderzoek in Duitsland is de kwaliteit van klantgegevens binnen het bedrijfsleven suboptimaal. Afhankelijk van de branche bleek een gemiddelde van 5,7 tot 16,1 procent van alle adressen niet te kloppen. Tijdens een representatieve steekproef bleek verder dat tussen de 0,3 en 8,9 procent van alle adressen dubbel waren ingevoerd. Wanneer gebruikers merken dat de kwaliteit van de gegevens in hun CRM-systeem te wensen overlaat, zullen ze al snel geneigd zijn om gegevens minder nauwkeurig in te voeren en bij te werken. Dit resulteert in een negatieve spiraal waarbij de datakwaliteit steeds verder verslechtert en de bruikbaarheid van het gehele CRM-systeem uiteindelijk in het geding komt. Met deze gedachte in het achterhoofd worden gebruikers van salesforce.com nu de unieke mogelijkheid geboden om de datakwaliteit van hun klanten- en prospectgegevens aanzienlijk te verbeteren met behulp van de oplossing van Uniserv voor adres- en duplicatiecontrole. Deze oplossing zorgt ervoor dat van begin af aan louter juiste gegevens in het CRM-systeem worden ingevoerd. Daarmee wordt een einde gemaakt aan de invoer van ongeverifieerde gegevens die regelmatig op een acceptabel peil moeten worden gebracht op basis van uitgebreide en tijdrovende opschoningsprocedures.
Eenvoudige toegang op elk gewenst moment
Na een korte reeks van aanpassingen van AppExchange worden de adres- en duplicatiecontrole automatisch in salesforce CRM uitgevoerd tijdens het invoeren van gegevens en het wijzigen van leads, contactpersonen en accounts. De geïntegreerde diensten zijn gebaseerd op de web services die Uniserv al jarenlang met succes aan zijn klanten levert.