Avanade, aanbieder van zakelijke technologiediensten, introduceert Avanade ERP voor Professional Services om projectgeoriënteerde- en servicemanagement-organisaties te ondersteunen bij het voldoen aan deze eisen. Avanade ERP voor Professional Services is een combinatie van verschillende geïntegreerde softwareproducten, sectorspecifieke best practices, expertise binnen projectbeheer en servicemanagement en projectmethodologie.
De nieuwe erp-oplossing van Avanade maakt het mogelijk om het operationeel bedrijfsbeheer te stroomlijnen, beginnend bij het eerste contact met een potentiële klant in de pre-sales fase tot het beheer van service na verkoop. Met Avanade ERP voor Professional Services kunnen organisaties elke projectfase efficiënter opvolgen; van de planningsfase tot de uiteindelijke oplevering. Dit dankzij functionaliteiten als Estimate to Complete (etc) en Estimate at Completion (eac) met een kortere doorlooptijd als resultaat.
Deze erp-oplossing koppelt automatisch de medewerkers met de juiste kennis en ervaring aan de juiste taken. Hierbij wordt ook rekening gehouden met hun beschikbaarheid. Na het realiseren van een project, willen organisaties een zo goed mogelijke service leveren. Met Avanade ERP voor Professional Services worden alle aspecten van dienstverlening optimaal beheerd: van preventief onderhoud tot onverwachte interventies. Service-oproepen en incidenten worden real-time opgevolgd tot ze zijn afgehandeld. Het is mogelijk om Service Level Agreements (SLA’s) en winstgevendheid te analyseren via real-time statistieken.