Philips-reseller MMD, leverancier van Philips displays, zegt sinds zijn oprichting midden 2009 genoeg groeikansen te zien via zijn retail- en zakelijke kanaal. MMD verkoopt geheel indirect via het partnerprogramma MMD Partner Net. Dit zegt Roy van Weert, sales manager MMD Monitors & Displays Nederland.
MMD is een dochteronderneming van TPV en is opgericht in 2009 door een merklicentieovereenkomst met Philips. Het bedrijf brengt exclusief Philips LCD displays, monitoren en public signage op de markt over de hele wereld. Het legt onder andere de nadruk op de combinatie van nieuwe milieuvriendelijke technologieën, zoals de led-monitor met Powersensor, waarbij het stroomverbruik automatisch terug naar 0,10 Watt gaat als de monitor niet gebruikt wordt. ‘Door de Philips-merkbelofte te combineren met TPV’s productieexpertise kunnen we door een snelle en gerichte benadering innovatieve producten op de markt brengen’, aldus Van Weert.
MMD opereert internationaal, met het hoofdkantoor in Amsterdam en een tweede kantoor in Praag voor de Oost-Europese markt. Het bedrijf werkt met zijn netwerk van plaatselijke verkoopagenten samen met Europese distributeurs en resellers, onder andere via zijn partnerprogramma Partner Net. De ontwerp- en productiecentra van de onderneming zijn gevestigd in Azië. Het merk Philips blijft op de displays staan en de garantievoorwaarden en service zijn zoals die in het verleden onder Philips ook altijd van toepassing waren.
MMD hanteert een een B2B- en B2C-strategie, aldus Van Weert. Distributeurs Copaco, Ingram Micro en Tech Data verkopen in het B2B-segment. Daar zijn de wide screen 22 inch 16:10 lcd-monitoren een groeimarkt. Dankzij de prijsontwikkelingen begint ook de markt voor 24 inch te groeien. Quote Components verkoopt aan het B2C-segment. Daar vormen de Philips-monitor-tv met tuner een groeimarkt, aldus van Weert. Grote resellers zijn onder andere ISL Automatisering, Switch, SCC, Infotheek, Scholten Awater, Issue en Bossers en Cnossen. ‘Deze resellers zijn voor ons sterke partijen in de tender business’, aldus Van Weert.
Brightsign
De Philips-reseller heeft onlangs een internationale samenwerkingsovereenkomst gesloten met BrightSign, leverancier van digital signage software en digital players. BrightSign zegt door deze samenwerking meer digital signage-oplossingen beschikbaar te kunnen stellen aan integrators en resellers. BrightSign digital controllers complementeren onder andere de big-screen kit van MMD. Verder kunnen de bedrijven samen nieuwe applicaties ontwikkelen, zoals panorama-videoschermen.
Goed bezig Roy.
Kun je me binnenkort eens bijpraten over de Panorama toepassingen?
Gr. Rob