SAS, marktleider in business analytics, maakt haar bekroonde predictive analytics software nog breder toegankelijk met de introductie van SAS Rapid Predictive Modeler. SAS biedt hiermee een snelle, eenvoudige en effectieve oplossing om voorspellende modellen te genereren die een breed scala zakelijke toepassingen ondersteunen, zoals klantensegmentatie, up-sell en cross-sell, campagnemanagement, klantacquisitie en klantbehoud.
Organisaties die hun business analisten laten werken met de SAS Rapid Predictive Modeler, stellen hiermee een hele nieuwe groep medewerkers in staat zelf de beste aanpak te kiezen om risico's te reduceren en prestaties te verbeteren. Dit past in SAS' ambitie zoveel mogelijk mensen binnen een organisatie te voorzien van 'The Power to Know'.
Als niet-statistici nu door middel van een paar simpele stappen zelf modellen kunnen genereren, dan kunnen steeds meer mensen bijdragen aan het oplossen van problemen en het benutten van kansen. Zakelijke gebruikers hoeven alleen de data te selecteren en input te kiezen voor de gewenste resultaten. De software verwerkt automatisch de inputvariabelen en selecteert het beste voorspellende model. Eenvoudig te interpreteren grafieken leveren dynamisch resultaten en helpen business analisten te bepalen welke voorspellingen het meest waardevol zijn.