MBI Beton, producent van betonnen gevel-, straat- en tuinstenen uit Veghel, heeft de crm-module voor SAP Business All-in-One in gebruik genomen. MBI koos voor een uitbreiding van de crm-functionaliteit om alle verkoopinformatie te centraliseren en te integreren met het bestaande SAP erp-systeem. MBI denkt zo de bedrijfsvoering te verbeteren. Phobos implementeerde het geheel.
Voor MBI is het kunnen volgen van klanten en potentiële nieuwe projecten essentieel om de verkopen te kunnen verhogen. Potentiële projecten worden in een vroeg stadium vastgelegd en gestructureerd opgevolgd. De crm-module helpt MBI met het verkrijgen van inzicht in het verkoopproces en koppelt daaraan actuele logistieke informatie uit het bestaande erp-systeem, zoals onderhanden orders, leveringen en openstaande facturen.
Verloop verkoopproces
MBI heeft de module inmiddels volledig in gebruik en de eerste resultaten zijn zichtbaar.‘De toevoeging aan het systeem betekent een echte verbetering van de verkoopprocessen binnen onze organisatie', aldus Marcel Bettonvil, directeur van MBI Beton. ‘Door inzicht in de lopende leads en verkooptrajecten zijn we continu op de hoogte van het verloop van het verkoopproces. En omdat we alle communicatie met de prospect, klant en marktpartijen vast kunnen leggen is het voor iedere verkoper van ons mogelijk om te zien waar het gesprek de vorige keer is geëindigd. Hierdoor worden we efficiënter, klant- en partnervriendelijker.'