Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

LinkedIn-account CEO HP Nederland gehackt

27 augustus 2010 - 07:44ActueelCloud & InfrastructuurHP Inc.LinkedIn
Johannes van Bentum
Johannes van Bentum

Het Linkedin-profiel van HP Nederland-ceo Bart Hogendoorn is gehackt. Tot zijn verbazing meldt LinkedIn dat hij heeft gestudeerd aan de Universiteit van Mostar in Bosnië en Herzegovina, tachtig kilometer ten zuiden van de hoofdstad Sarajevo. Dat is niet juist, stelt Hogendoorn. Hoe de informatie in zijn profiel is terechtgekomen, is hem een raadsel.

Directeur Bart Hogendoorn van HP Nederland heeft volgens zijn profiel op de zakelijke netwerksite LinkedIn gestudeerd aan de Universiteit van Mostar. Volgens hemzelf heeft hij gestudeerd aan de Heao in Den Haag. 'Dat heb ik niet afgemaakt. Daarna heb ik Nima-studies gevolgd.'

In Mostar is hij nooit geweest en heeft geen idee hoe deze informatie in zijn LinkedIn-profiel terecht komt. Hogendoorn kan wel lachen om de wonderlijke informatie in zijn profiel. 'Misschien moet ik het maar gewoon toegeven van die studie Slavische talen…', grapt hij.

Hack

LinkedIn Bart Hogendoorn

Wie binnen de LinkedIn-site zoekt op de naam 'Sveuèilište u Mostaru' (Universiteit van Mostar) ontdekt een groot aantal accounts die niet de naam dragen van een persoon, maar allen vermelden 'Student at Sveuèilište u Mostaru'.  Dat lijkt erop te wijzen dat iemand de universiteit via een hack aan het promoten is binnen LinkedIn. LinkedIn was nog niet bereikbaar voor commentaar.

More about

HackingSocial media

Share

Read more

Computable.nl
ActueelCloud & Infrastructuur

Hogendoorn: ‘Vertrek Ctac was teleurstelling’

Computable.nl
ActueelCarrière

Oud-Ctac-baas Hogendoorn leidt HP Nederland

Budget geld planning
ActueelInnovatie & Transformatie

Ctac: Vertrekpremie 960.000 euro is niet te hoog

Computable.nl
ActueelCarrière

Vertrekpremie Ctac-baas verdubbelt verlies

Computable.nl
ActueelSoftware & Development

Ctac-CEO Bart Hogendoorn per direct weg

Computable.nl
ActueelInnovatie & Transformatie

Hogendoorn nieuwe baas bij Ctac

20 responses to “LinkedIn-account CEO HP Nederland gehackt”

« Oudere reacties
  1. Nike schreef:
    31 augustus 2010 om 12:50

    Exact hetzelfde meegemaakt met mijn linkedin account. Ook valse info onder mijn naam.

    Hulp gevraagd van Linkedin, geen enkele respons.

    Voor mij de reden om geen linkedin te gebruiken.

    En eerlijk gezegd, het is een hype, gebakken lucht:

    Met een linkedin account bepaalt de ander of hij / zij je info ziet, nu bepaal ik alles zelf. En netwerken gaat prima zonder.

    Log in om te reageren
  2. Robbie schreef:
    31 augustus 2010 om 12:58

    @Ron
    Als ik aangeef op Linkedin dat ik op zoek naar een nieuwe uitdaging ben krijg ik vele reacties. Niet zo raar met een netwerk van meer dan 500 contacten. Andersom werkt Linkedin stukken beter dan een kostbare wervingssite.
    Zo ook goed nieuws verspreiden, iemand een kort berichtje sturen of een zakelijke opdracht binnenhalen.

    Zaken doen is netwerken. En dat laatste gaat een stuk makkelijker en effectiever met Linkedin. En ja je moet het wel bijhouden…

    Log in om te reageren
  3. Paul schreef:
    31 augustus 2010 om 14:19

    @mm
    Dat was voorheen wel zo, ik weet niet of dat nu nog zo is, maar ik vond het uitermate hinderlijk. Als ik bijvoorbeeld bij bedijf “B BV” heb gewerkt van 2002 tot 2004 en ik nodigde jou uit als dat je een collega was van toendertijd, dan werden diezelfde gegevens bij jouw profiel automatisch toegevoegd. Dat kon je dan later weer verwijderen, maar de schermen gaven weer wat er in het onderliggende data model gebeurde (bedrijf x period als link tussen individuen).
    ik voegde dus flauwekul toe, nodigde iemand uit als zijnde een schoolvriend en verwijderde het weer bij mij. Dan stond toch een klein tijdje wat nonsense op iemand’s profiel, wat wellicht beter is dan al die politiek correcte en blaaskakerige nep referenties die je zo vaak ziet.

    Log in om te reageren
  4. Wim ICTér schreef:
    31 augustus 2010 om 14:24

    Wat is hier zo intressant aan ? Krijg ik toegang tot zijn bankrekening ?

    Log in om te reageren
  5. fred schreef:
    31 augustus 2010 om 19:09

    Beste Robbie, er zijn ook serieuze medewerkers die geen gebruik maken van LinkedIn of ander sociale netwerk-sites.
    Gelukkig is de realiteit toch anders dan jouw perceptie.

    Log in om te reageren
  6. Robbie schreef:
    31 augustus 2010 om 20:52

    @Fred
    De realiteit is hoe makkelijk het je jezelf wil maken. Wellicht bedoel je mbo/HBO medewerkers?
    Op WO niveau ken ik bijna niemand die niet op linkedin zit.

    Log in om te reageren
  7. Technicus schreef:
    1 september 2010 om 05:54

    @Fred: Zijn perceptie leidt tot zijn realiteit. Wat daar gelukkig aan is, weet ik verder niet.

    Wel, vind ik het overigens knap dat je LinkedIN zakelijk succesvol weet te gebruiken, Robbie. Ik kom ook niet verder dan een leuk CV online te hebben staan.

    Log in om te reageren
  8. Michel schreef:
    2 september 2010 om 10:33

    @mensen die denken dat het nutteloos is om gebruik te maken van social media

    [QUOTE]

    Social Media is een soort zwangerschap. De eerste 3 maanden ben je misselijk en moe zonder dat je omgeving ziet (en weet) waarom. En bovendien heb je nog de angst dat het misschien niets wordt. Daarna heb je veel minder klachten, groeit er iets en gaan mensen het zien en er op reageren. En uiteindelijk kan je het resultaat van je harde werken laten zien aan de hele wereld. En alhoewel je dan nog te maken krijgt met allerhande problemen heb je iets gecreëerd waar je nooit meer zonder kunt en wilt…

    [/QUOTE]

    BRON: http://sitebuilder.fallback.userservices.nl/sites/23/23a54e25c0167c96c959d7dc434b3d4a/__preview/sociale_media.php

    Log in om te reageren
  9. RV schreef:
    2 september 2010 om 18:35

    Social media…
    De grootste tijdverspilling ever in the history of mankind

    Log in om te reageren
  10. schuilnaam schreef:
    2 september 2010 om 19:18

    Om eerlijk te zijn: ik heb een nieuwe baan gevonden via linkedin. Dit bedrijf heeft hiermee de kosten van een headhunter niet hoeven te betalen. Ik denk dat het in mijn situatie voordelig is.

    Log in om te reageren
« Oudere reacties

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Populaire berichten

  • Universiteiten starten Nextcloud-pilot als alternatief voor Big Tech
  • Swarm ai luidt tijdperk van kleine ai-modellen in
  • Rijzende ai-ster Anthropic na deal goud waard
  • Beursgang Odido stap dichterbij na selectie van banken
  • Spoelstra Spreekt: Heb jij al een ai-assistent?
More articles

Uitgelicht

Marijn van Baar, M&A Director van Visma

Partnerartikel
AdvertorialWerkplek & Beheer

Overnamestrategie van Visma bouwt ecos...

Visma, leverancier van SaaS- en cloudoplossingen op het gebied van boekhouding en salarisverwerking, groeit in de Benelux door een uitgekiende...

More press releases

Footer

Direct naar

  • Carrière tests
  • Kennisbank
  • Planning
  • Computable Awards
  • Magazine
  • Abonneren Magazine
  • Cybersec e-Magazine

Producten

  • Adverteren en meer…
  • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
  • Whitepapers & Leads
  • Vacatures & Employer Branding
  • Persberichten

Contact

  • Colofon
  • Computable en de AVG
  • Service & contact
  • Inschrijven nieuwsbrief
  • Inlog

Social

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Instagram
© 2025 Jaarbeurs
  • Disclaimer
  • Gebruikersvoorwaarden
  • Privacy statement
Computable.nl is a product from Jaarbeurs
Jaarbeurs maakt gebruik van cookies

Jaarbeurs maakt gebruik van functionele, analytische, social media en advertentie-cookies. Op deze manier kunnen wij relevante informatie tonen.

Voor de meest relevante content vragen we je akkoord te gaan met advertentie- en social media-cookies. Liever niet? Dan gebruiken we alleen noodzakelijke, statistische en functionele cookies, wat kan resulteren in minder relevante content.

Voor meer info over het cookiegebruik en de verwerking van jouw persoonsgegevens kijk je in ons Privacy Statement.

Accepteren
Weigeren