Vanochtend, woensdag 25 augustus 2010, is de nieuwe website van Centralpoint.nl (www.centralpoint.nl) live gegaan. Na een jaar van ontwikkelen introduceert de toonaangevende ICT leverancier een klantgerichte site. Naast de nieuwe vormgeving biedt de website veel informatie over de producten van Centralpoint.nl en vele "digitale adviseurs" voor de bezoekers.
Naast de nieuwe mogelijkheden is tevens het nieuwe logo en de nieuwe Corporate Identity geïmplementeerd.
Ontwikkeling
Voor het ontwikkelen van de Corporate Identity is gebruik gemaakt van de expertise van Usual Suspects te Amsterdam (www.usualsuspects.nl). Usual Suspects is een communicatiebureau dat merken in Europa en Noord-Amerika activeert door het creëren van unieke merkbelevingen waardoor het merkimago versterkt wordt.
Creatie
De doorvertaling van de Corporate Identity naar webdesign en customer marketing is verzorgd door SILO te Den Haag (www.silodesign.nl). SILO is een toonaangevend bureau op het gebied van graphic en user experience design. SILO won dit jaar de Gold, Silver en Bronze European Design Awards met projecten voor TEDxAmsterdam, TNT Post en Legermuseum.
Volgende fase
Voor Centralpoint.nl is de nieuwe website een logische stap in haar longtail strategie.
Directeur Brian Speelman: "We zijn blij met het resultaat wat we neerzetten sinds 2002, maar we zijn nog lang niet klaar. Als longtailer moeten wij telkens vernieuwen en vooruit lopen op de ontwikkelingen, zowel technisch als cosmetisch. Na de start in 2002 is dit onze vierde grote vernieuwing op de website, dat ondersteund door de nieuwe Corporate Identity met alleszeggende pay-off "We Mind Your Business" maakt dat wij klaar zijn voor de komende jaren. ‘We Mind Your Business" geeft aan dat we een onafhankelijke speler in een markt vol internationale ketens zijn waardoor we doorgaans sneller en meer betrokken kunnen acteren. Bovendien zijn we ijzersterk in het leveren van maatwerk voor de meest unieke uitdagingen".
Over Centralpoint.nl
Centralpoint.nl is een online aanbieder van computerproducten. Het bedrijf biedt consumenten, overheid en bedrijven meer dan 400.000 artikelen van ruim 2.000 merkfabrikanten. De website www.centralpoint.nl staat met 50.000 unieke bezoekers per dag in de top 6 van best bezochte ICT Hard- en software websites. Door een uniek geautomatiseerd systeem zorgt Centralpoint.nl voor levering binnen 24 uur tegen scherpe prijzen.
De omzet is van EUR 1 miljoen in 2002 gestegen naar een omzet van ruim EUR 39 miljoen in 2009.
Joop van den Ende en Hubert Deitmers hebben sinds 2008 een belang van 30% in Centralpoint.nl en zijn actief betrokken bij de groei van het bedrijf.