De resellercampagne voor de nieuwe serie OKI-led-printers is swingend van start gegaan. Dealers en resellers krijgen kaarten aangeboden voor onder meer Symphonica in Rosso met Sting. Voorts start op 6 september de LED IT 2010 Printtour. Deze roadshow doet zo’n twintig van de grootste OKI-dealers aan.
OKI viert dit jaar de twintigste verjaardag van zijn led-printertechnologie. De printerleverancier heeft voor de zomervakantie acht nieuwe led-printers op de markt gebracht. De fabrikant brengt deze nieuwe reeks nu onder de aandacht en biedt zijn dealers extra ondersteuning. "We hebben nu eens niet gekozen voor kortingen, maar voor een campagne die de verkoop beloont met entertainment van hoog niveau", zegt Frank Akihary, managing director van OKI Benelux.
Onder het motto ‘OKI klinkt als muziek in je oren!’ biedt de leverancier zijn resellers kaarten aan voor de concerten van internationale artiesten die de komende maanden in ons land concerten geven. Zo worden resellers die de C300 verkopen beloond met tickets voor het Symphonica in Rosso-concert met Sting (15 oktober, Gelredrome). Succesvolle verkopers van de C500 kunnen rekenen op concertkaarten voor Carlos Santana, Michael Buble, Simply Red of The Night of the Proms. De muzikale actie duurt tot 30 september.
De resellercampagne is vooral gericht op het bereiken van de eindgebruiker. Tijdens de de LED IT 2010 Printtour krijgen twintig OKI-dealers bezoek van een volledig ingerichte demonstratiewagen, zodat ze de nieuwe led-printerreeks en mfp’s op locatie kunnen demonstreren. "Wij streven ernaar om samen met onze partners de markt de beste oplossingen en producten te bieden", zegt Akihary, "Wij willen samen met onze partners een gezonde groei realiseren en daarom steunen wij hen ook actief met een campagne die erop gericht is om de eindgebruiker te bereiken." De led-resellercampagne wordt ondermeer offline ondersteund door middel van bannering op vaksites.