DCMR Milieudienst Rijnmond kiest it-dienstverlener OGD als leverancier voor het inrichten van een nieuwe ict support desk. Dit bedrijfsonderdeel is bij de dienst verantwoordelijk voor het afhandelen van alle storingen en vragen met betrekking tot de automatisering.
De support desk is daardoor voor het bureau ict van DCMR een belangrijke schakel bij het waarborgen van de continuïteit van de dienstverlening. De twee partijen sluiten een overeenkomst voor drie jaar met de optie van een verlenging van twee keer een jaar.
De ruim 1,2 miljoen bewoners van het Rijnmondgebied kunnen 24 uur per dag bij DCMR terecht met eventuele milieuklachten. De dienst beantwoordt ook allerlei vragen op milieugebied en verstrekt milieuvergunningen aan bedrijven en controleert deze. Bij de dienst werken ruim vijfhonderd mensen.
DCMR koos voor de dienstverlening van OGD na een Europese aanbesteding. OGD bood van de veertien deelnemers die inschreven op de aanbesteding, de beste prijs/kwaliteitverhouding.
OGD neemt in de eerste fase van het uitbestedingstraject de bestaande supportrol over. Het bedrijf wordt daarmee verantwoordelijk voor de uitvoering van de dagelijkse werkzaamheden en de aansturing van de medewerkers. In volgende fases werken OGD en de DCMR gezamenlijk aan een verdere professionalisering van de activiteiten van de ICT Support Desk. Doel is om deze werkzaamheden zo efficiënt mogelijk uit te voeren. OGD kan in dat verband profiteren van ervaring in ict-supportprocessen bij verschillende klanten.