VDD IQware, ontwikkelaar en leverancier van het Enterprise Content Managementsysteem Hyarchis.Net, introduceert de Scan Recovery Service. Wanneer de eigen scanomgeving door een calamiteit tijdelijk niet gebruikt kan worden, kunnen bedrijven met deze service terugvallen op een externe scanvoorziening. Zo kan de productie snel worden hervat en waarborgt VDD IQware de continuïteit van het primaire proces.
De Scan Recovery Service van VDD IQware richt zich onder meer op banken, verzekeraars, accountants en andere financiële dienstverleners. Zij scannen dagelijks enorme hoeveelheden papieren documenten om ze gedigitaliseerd op te nemen in het primaire proces. Wanneer het scanproces uitvalt, zorgt dat voor hoge kostenposten, bijvoorbeeld omdat het hele werkproces van offerteaanvragen stil komt te liggen. Om het scanproces up & running te houden, kunnen bedrijven nu gebruik maken van de Scan Recovery Service op de eigen scanstraat van VDD IQware. De Scan Recovery Service houdt in dat binnen die scanomgeving een gedeelte zal worden ingericht conform de klantspecifieke situatie. Zo kan bijvoorbeeld direct naar de Hyarchis.Net omgeving van de klant worden gescand. Bij eventuele serveruitval kan bovendien gebruik worden gemaakt van een door VDD IQware gehoste Hyarchis.Net omgeving. Naast hard- en software kan er desgewenst direct personeel worden ingezet om de scanactiviteiten van de klant over te nemen.
Voorafgaand aan het afsluiten van de Scan Recovery Service voert VDD IQware een uitgebreide impactanalyse uit om te bepalen welke configuratie en werkwijze de klant hanteert. De details van de omgeving en de scope van de service worden vastgelegd in een Service Level Agreement. Onderdeel van de SLA is een jaarlijkse Scan Uitwijk Test. In de overeenkomst worden eveneens afspraken vastgelegd over de te volgen procedures en de termijn waarop de scanwerkzaamheden dienen te worden hervat.