Sony versterkt de samenwerking met ICEcat door ondersteuning van 26 Europese talen en door volledige integratie met het Sony product information management system. Dit maakt het mogelijk om al Sony’s productinformatie aan de 10.000 online channel partners van ICEcat in Europa in een universeel formaat aan te bieden.
De belangrijkste doelgroep voor Sony zijn alle elektronicadealers in Europa die steeds meer ook online actief zijn en een sterke behoefte hebben aan betere ondersteuning bij het creëren en onderhouden van aantrekkelijke websites. Met deze zet wil de fabrikant retailers helpen om de presentatie van zijn producten op websites te verbeteren en zodoende click-to-buy-ratio’s te verhogen.
Hans Mastenbroek, directeur sales strategie van Sony Europe, legt uit: "We willen onze dealers het digitale tijdperk in leiden en hen helpen onze producten zo goed mogelijk te presenteren. We investeren continu in de ontwikkeling van meer en betere digitale activa, en zijn van plan de volledige voordelen van het gebruik ervan aan te bieden aan onze dealers. We vinden Open ICEcat het aantrekkelijkste model voor onze dealers. De ICEcat-tools zijn makkelijk te gebruiken en zijn volledig gefinancierd door leveranciers." ICEcat biedt productinformatie van vele leveranciers, waardoor Open ICEcat een belangrijke one-stop-shop voor Sony-dealers is. De fabrikant kan zo grotere aantallen dealers bereiken dan op de oude manier.
De oude situatie, waarin de zakelijke partners handmatig materialen moeten opzoeken op de website, het partnerportaal of via het personeel van de fabrikant, is inefficiënt en leidt tot fouten en onnodige klantfrustraties.