Het Duitse Omninet Software-, System und Projektmanagementtechnik mag een nieuwe servicemanagementtool leveren aan UWV. Met de opdracht is ruim zevenhonderdduizend euro gemoeid. De beheersoftware vervangt de huidige tool HP Openview Service Desk 4.5. Het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen besloot tot vervanging omdat HP stopt met de ondersteuning van versie 4.5. Ook constateerde de uitvoeringsinstantie steeds meer beperkingen in het gebruik ervan.
Het aantal gebruikers van de servicemanagementtool binnen UWV is met twaalfhonderd behoorlijk groot. Uit onderzoek naar de kosten van een overstap naar de meest recente HP-versie, HP Service Manager 7, bleek dat de migratiekosten boven de aanbestedingsgrens zouden komen. Daarop schreef UWV een aanbesteding uit voor zowel nieuwe software als invoering ervan. In totaal vijf aanbieders deden mee aan de tender, waarvan Omninet de winnaar is geworden. Het Duitse bedrijf is in 1993 gestart en opende in 2008 een kantoor in Nederland (Den Haag). Omninet biedt met het product Omnitracker ondersteuning voor helpdesks, relatiebeheer en servicemanagement. Tot de Nederlandse klantenkring behoren Nuon, Rabobank, provincie Utrecht en Philips.