Gerard Pruijn is benoemd tot directeur van TOSHIBA TEC’s Europese Business Development team, als onderdeel van TOSHIBA’s strategie om marketinginspanningen te verbeteren, sales-initiatieven uit te breiden en de relaties met klanten binnen het retail topsegment te verdiepen.
Vanuit het Nederlandse hoofdkantoor in Amersfoort is Gerard verantwoordelijk voor het strategisch leiderschap en verdere ontwikkeling van TOSHIBA TEC’s corporate strategie op het gebied van retailpartners in de EMEA-regio.
Tegelijkertijd, zal hij de synergie verbeteren met de Auto ID divisie van het bedrijf, met de nadruk op volledige back-to-back IT-oplossingen voor de retailbranche. TOSHIBA TEC biedt ‘Best in Class’ POS en Auto ID systemen die zich onderscheiden in levensduur en lage onderhoudskosten voor fabrikanten, supply chain medewerkers en retailers.
Gerard Pruijn: "We hebben een scala aan initiatieven gepland om ons marktaandeel verder te vergroten en tevens uit te breiden naar nieuwe markten, waarin wij momenteel nog niet actief zijn. Van actualisering van onze productmix en -stijlen, zodat deze beter aansluiten bij de steeds veranderende wensen en eisen van onze klanten, tot en met het leveren van een nieuw product- en dienstenaanbod, we doen er alles aan om een superieure winkelervaring te bieden. Ik ben volledig overtuigd van onze strategie die erop gericht om de Tier 1 retailorganisaties, die ons nog onvoldoende kennen, uit te leggen waarom wij een overtuigend verschil kunnen maken in hun langetermijn bottom line."
Gerard Pruijn beschikt over meer dan 20 jaar ervaring in de detailhandel, het meest recent als Sales Directeur van TOSHIBA TEC Nederland, waar hij recentelijk verantwoordelijk was voor de introductie van nieuwe klanten en prospects voor de Retail Technology Award winnende Waste Management-oplossing voor versproducten, ontwikkeld in samenwerking met Capgemini. Voorheen was hij medeoprichter van KAS, een TOSHIBA TEC distributeur die in 2002 door TOSHIBA TEC werd overgenomen.
"We zijn verheugd over de promotie van Gerard naar ons Europese business development team," aldus Nobuhiko Takao, CEO van TOSHIBA TEC Europe. "Gezien zijn internationale retailervaring, zijn uitgebreide netwerk binnen de industrie en zijn uitstekende verkoopprestaties zijn wij ervan overtuigd dat hij direct een positieve en waardevolle bijdrage zal leveren aan ons Europese sales team."