De optimalisatie van SAP-systemen voor logistiek en inkoop bij het Universitair Medisch Centrum Utrecht (UMC) heeft een einde gemaakt aan 20.000 handgeschreven bonnen die jaarlijks werden verwerkt. Dienstverlener Ciber ontwikkelde digitale formulieren voor de SAP-modules SRM en ECC die het medisch centrum gebruikt bij de ondersteuning van de inkoop en logistiek. De leverancier noemt dat Flexible Purchasing Forms.
De digitale formulieren moeten de inkoop van goederen en diensten waarbij een uitgebreide administratie wordt bijgehouden, vereenvoudigen. Medewerkers vullen voor het bestellen van exploitatie- en investeringsgoederen of -diensten een digitaal formulier in. Die informatie wordt automatisch overgenomen en in de winkelwagen in SAP SRM geplaatst. Na goedkeuring worden de goederen en diensten in ECC als bestelling geplaatst.
Volgens Ciber is bij het UMC ook het beheer van de SAP-systemen verbeterd. De leverancier schrijft: 'Voorheen werden binnen het systeem aan elke individuele gebruiker attributen toegewezen, die bepaalde rechten binnen het systeem geven. We hebben deze attributen toegekend aan groepen gebruikers. Ook is het aantal catalogusvensters teruggebracht, waardoor het voor gebruikers eenvoudiger is om goederen te bestellen via SAP SRM.'
Ciber Nederland
Bij de Nederlandse tak van Ciber werken 450 mensen verdeeld over vijf vestigingen. Wereldwijd telt het bedrijf negenduizend medewerkers.
Dit project is toch uitgevoerd door Accenture?
Initieel heeft Accenture SAP SRM bij het UMCU geïmplementeerd. Sinds januari 2010 is Ciber de partner van het UMCU op SAP inkoopgebied. Bovengenoemde optimalisaties zijn daarom geheel door Ciber voor het UMCU gerealiseerd.
Wat is de besparing in euro’s behalve wat papier?
Wat doet SAP beter dan een open source webshop?
Is SAP goedkoper dan 20.000 A4’tjes?
Deze vragen zou ik graag beantwoord zien. En gebruikers individueel rechten toekennnen i.p.v. groepen te gebruiken klinkt als een beginnersfout.