De Gelderse gemeente Overbetuwe implementeert de midoffice-suite van automatiseerder PinkRoccade Local Government. Het gaat om een koppeling van CiVision Makelaar Services aan het klantcontactcentrum van leverancier GreenValley en CiVision Zaakafhandeling en MakelaarZakenmagazijn die gekoppeld worden aan het documentair-informatiesysteem (dms) van leverancier BCT. Voor het einde van 2010 moeten de midoffice-systemen draaien. De opdracht is aanbesteed. Financiële details zijn niet bekendgemaakt.
De gemeente zet de midoffice in om de dienstverlening aan burgers en bedrijven te verbeteren en de bedrijfsvoering zaakgericht te maken. De drie CiVision onderdelen maken deel uit van de middoffice van PinkRoccade Local Government. Die oplossing is ontwikkeld in nauwe samenwerking met een groot aantal gemeenten en partners binnen de Midoffice Community (MOC). De Midoffice Community telt inmiddels ruim zeventig gemeenten en tien leveranciers die gezamenlijk werken aan vernieuwing van de publieksdienstverlening.
Facilitair manager Jan Druijf van de gemeente Overbetuwe: 'Wij kunnen nu meters maken door zaakgericht werken en gemeentebreed zaak- en persoonsgegevens ontsluiten via het klantcontactcentrum. Onze medewerkers kunnen in één oogopslag de actuele situatie van de burger zien. Alle persoonsgegevens en lopende zaken worden in één scherm getoond, inclusief de bijbehorende brondocumenten uit het documentair-informatiesysteem.' Ongeveer driekwart van de ambtenaren gaat met de nieuwe midoffice werken.
Open standaarden
De midoffice van PinkRoccade Local Government voldoet aan alle open standaarden voor overheidstoepassingen zoals vastgesteld door het Kwaliteitsinstituut Nederlandse Gemeenten (KING).
Automatiseerder PinkRoccade Local Goverment werkt voor de invoering nauw samen met Green valley en BCT. De gemeente Overbetuwe richt zich sinds 2002 op de digitalisering van interne processen.