E-Village introduceert Clang 1.2.3. De nieuwe release van de marketingapplicatie integreert volledig automatisch sociale media in e-mailcampagnes. Dit maakt Clang, samen met de reeds bestaande voorzieningen voor web en sms, tot een complete digitale cross-channel marketingapplicatie.
Clang is een e-mailmarketing applicatie, waarmee organisaties de online dialoog met klanten kunnen versterken en uitbouwen met behulp van doelgerichte, op de persoon afgestemde communicatie. Naast communicatie via web, e-mail en sms, kunnen nu ook de sociale mediaplatforms als Facebook, Hyves en Twitter in campagnes worden betrokken. Met een druk op de knop worden in e-mailnieuwsbrieven automatisch links toegevoegd, waarmee de ontvanger de inhoud direct kan delen met vrienden op Facebook, Hyves en Twitter. Ook worden automatisch een screenshot voor Facebook en verkorte url’s voor Twitter gegenereerd.
De statistieken van de campagnes tonen naderhand hoe doelmatig de nieuwsbrief is geweest: in één oogopslag wordt overzichtelijk gepresenteerd hoeveel nieuwsbriefontvangers hun content via social media hebben gedeeld. Daarnaast is ook direct zichtbaar hoeveel mensen van deze informatie via Facebook, Hyves of Twitter gebruik hebben gemaakt en welke content er vervolgens is bekeken.
Clang vertegenwoordigt volgens de leverancier de nieuwe generatie e-mailmarketing software. Het is een mix van crm, campagnemanagement en e-mailmarketing in een enkele applicatie. Clang wordt al gebruikt door marketeers en organisaties die meerwaarde en winst willen halen uit klantrelaties, waaronder Albelli, Bakker Hillegom, KLM, MySecurityCenter, Shell en The Phone House.