SAP en de SAP User Group Executive Network (SUGEN), een wereldwijd netwerk van SAP gebruikersgroepen, kondigen aan dat de samenwerking tussen de twee organisaties heeft geresulteerd in de ontwikkeling van een koppelingsmethode van SAP Enterprise Support Services.
. Er is ondermeer een online platform van customer benefit cases en best practices gecreëerd die bijdraagt aan de gebruiksvriendelijkheid van SAP Enterprise Support. Bovendien zal in SAP in samenwerking met het SAP/SUGEN Enterprise Support Charter Team regionale feedbacksessies met klanten blijven hosten om gezamenlijk de ontwikkeling van best practices, procedures en self services aan klanten te kunnen aanbieden. Daarnaast biedt SAP hulp bij het optimaliseren van IT-landscapes van haar klanten.
De aankondiging is een gevolg van de laatste feedbacksessie met leden van de SAP Enterprise Support adviesraad. Deze adviesraad werd opgericht om de door SAP en SUGEN ontwikkelde Key Performance Indicators (KPI’s) uit 2008 te meten en beoordelen. De adviesraad bestaat uit 100 bedrijven van over de hele wereld, die hun inzichten hierover met elkaar delen.
Naast kennisoverdracht en KPI-verbeteringen heeft de samenwerking tussen SAP en SUGEN de realisatie van een schaalbare koppelingsmethode opgeleverd. Deze koppelingsmethode levert klanten een duidelijk stappenplan waarmee zij het meeste uit SAP Enterprise Support kunnen halen. Klanten worden stap voor stap begeleidt langs de value chains van SAP Enterprise Support. De methode biedt klanten een volledige ondersteuning waarmee zij zowel de kwaliteit als de uitvoering en operaties kunnen waarborgen. Bovendien biedt het toegang tot de SAP Enterprise Support Academy, waarin zij gebruik kunnen maken van een verzameling van begeleide self services en rechtsreeks in contact kunnen komen met SAP Active Global Support experts voor training, best practices en remote support.
Dr. Uwe Hommel, Executive Vice President en hoofd SAP Active Global Support: "SAP blijft zich inzetten voor de samenwerking met onze gebruikersgroepen en het realiseren van toegevoegde waarde voor de klant. Door de outroll van deze uitbreidingen en verbeteringen, realiseren klanten zich direct wat de voordelen van SAP Enterprise Support zijn. Bovendien kunnen zij met behulp van SAP Enterprise Support de totale kosten van hun activiteiten verlagen".
De SUGEN gebruikersgroepen werken wereldwijd samen met SAP om de beschikbaarheid van deze diensten naar hun klanten te communiceren. Leden die deelnemen aan het huidige plan voor de communicatie ASUG (Noord-Amerika), ASUG Brazilië, ASUG Mexico, AUSAPE (Spanje), JSUG (Japan), SAPSA (Zweden), SAUG (Australië), UK & Ireland SAP User Group, SBN Norge (Noorwegen), SUG-MENA (Midden-Oosten, Noord-Afrika), USF (Frankrijk) en de VNSG (Nederland).
"Als gevolg van de dialoog tussen SAP en de gebruikersgroepen is de keuze nu aan de klant en kan die zich nu richten op suggesties die SAP Enterprise Support geeft", zegt Tonnie van der Horst, voorzitter en president SUGEN, VNSG. "We zijn blij met het succes van onze gezamenlijke inspanningen en kijken ernaar uit om in onze verdere samenwerking meerwaarde te creëren voor SAP klanten."