Ook dit jaar presenteren ABUS KG, ABUS Security-Center en ABUS Pfaffenhain gezamenlijk het volledige assortiment aan mechanische en elektronische beveiligingstechnieken op 500 m2 op de Security Essen.
ABUS gebruikt de Security Essen onder meer om nieuwe producten voor te stellen, die voortkomen uit het bijeenbrengen van mechanica en elektronica, en toont het internationale publiek nieuwe alarm- en videobewakingsoplossingen voor huishoudens en voor midden- en kleinbedrijf. Bezoekers van de Security Essen 2010 kunnen van 5 tot en met 8 oktober kennis maken met alle producten van ABUS. Standlocatie is 108 in zaal 1.
De nieuwe, ronde stand van ABUS weerspiegelt het thema van de beurs: een volledig overzicht van de laatste ontwikkelingen en innovaties in de beveiligingsbranche. Ongeveer 70 professionele experts uit de afdelingen verkoop, product management en marketing presenteren productvernieuwingen in nog nooit eerder vertoonde verscheidenheid.
Hoogtepunten bij video- en alarmtechniek
Met nieuwe producten als de draadloze alarminstallatie Secvest IP of de Eycasa-productlijn richt ABUS Security-Center zich vooral op privé-huishoudens. Deze nieuwe op IP gebaseerde video- en -alarmoplossingen worden vooral gekenmerkt door hun flexibele onderlinge combinaties en hun gebruiksgemak. Het video-offensief van ABUS wordt ook in de herfst voortgezet: nieuwe analoge en IP-domecamera’s voor binnen- en buitengebruik maar ook innovatieve IP-videoregistratiesystemen worden hier voor het eerst gepresenteerd.
"De Security Essen is voor ons het absolute hoogtepunt van het jaar," zegt Michael Zabler, hoofd marketing van ABUS Security Center GmbH. "We rekenen erop dat in het bijzonder onze ontwikkelingen op mechatronisch gebied veel bijval krijgen."
Combinatie van mechanica en elektronica en introductie van een nieuw productprogramma
Voor ABUS KG zal het samenspel tussen het mechanische en elektronische productaanbod voorop staan. Zo worden op de beurs mechanische productinnovaties voorgesteld die probleemloos in elektronische systemen kunnen worden geïntegreerd. Daarnaast komt ABUS met de introductie van een volledig nieuw productassortiment, dat volledig in lijn is met het merkbeheer van ABUS: „ABUS: innovatieve beveiligingstechnologieën in dienst van de mens sinds 1924."
"De Security Essen is voor de ABUS-groep uitgegroeid tot haar belangrijkste beurs. Een bijzondere kracht van deze beurs is het internationale karakter. Ook onze klant ziet dit en gebruikt dit platform om zich te informeren over productinnovaties en marktkansen," aldus Michael Bräuer, hoofd Marketing en PR bij ABUS KG.