Het Wassenaarse softwarebedrijf Mproof introduceert Clientele performance 2010. Deze bi- en analyse-software verzamelt en analyseert gegevens uit Clientele, dat zijn verschillende softwarepakketten voor dienstverlening zoals programmatuur voor de ondersteuning van klantcontactcenters Clientele SENS Customer Support. Als belangrijkste nieuwe functionaliteit wordt de mogelijkheid tot kpi-support genoemd. De leverancier claimt ook dat de administratietools verbeterd zijn.
Met kpi-support wordt alle informatie over kritische prestatie indicatoren (kpi's) automatisch ontsloten uit de sla's (service level agreements) die in Clientele gedefinieerd zijn. Clientele Performance versie 2010 is compatibel met Microsoft SQL 2008. Dat moet leiden tot nauwkeurige en actuele rapporten. De prestaties worden visueel weergegeven. Dat moet trends duidelijk en eenvoudig zichtbaar maken.
Directeur van Mproof Nederland Arjen Brand: 'Ongeacht hun omvang moeten organisaties in deze economisch onzekere tijden met krappe budgetten en minder middelen bedrijfskritische beslissingen nemen aan de hand van informatie die actueel en nauwkeurig is.'
Clientele als bron
Mproof ontwikkelde de analytische software als aanvulling op de reguliere Clientele service management software. Gebruikers zijn daardoor niet afhankelijk van een derde partij. De Clientele service management software vormt de bron voor alle data waarmee gebruikers verschillende analyses kunnen uitvoeren.