Printerleverancier en documentdienstverlener Xerox introduceert ProfitAccellarator. Met deze software kunnen marketeers en printbedrijven de effectiviteit en haalbaarheid van direct mail en promotiecampagnes meten voordat die materialen zijn geprint of diensten zijn geleverd.
De ProfitQuick Direct Marketing ROI Planner voorspelt de effectiviteit van een direct mail campagne en geeft een schatting van de ROI. Gegevens over het aantal poststukken, de prijs per stuk en de opbrengst per item of dienst worden in een virtuele rekenmachine verzameld. De uitkomst is een overzicht van financiële gegevens. Met die data moeten marketeers en printbedrijven gerichter kunnen sturen op nieuwe mogelijkheden in de markt of de strategie van een lopende campagne bijstellen.
Naast de ProfitQuick Direct Marketing ROI Planner zijn er nog twee nieuwe softwaretoepassingen. De ProfitQuick ezBusiness Planner geeft printbedrijven directe toegang tot een op maat gemaakt vijfjarenplan. De planner geeft schattingen van jaarlijkse opbrengsten en een exacte maand waarin winstgevendheid wordt verwacht. Gebruikers voeren standaard productiegegevens in, zoals het gemiddelde maandelijkse paginavolume, paginadekking en kosten voor machinegebruik. De planningssoftware genereert vervolgens een overzicht van toegesneden financiële data.
Grootformaat
De derde softwaretoepassing in het productaanbod is Wide Format Essentials Kit. De software verwerkt informatie die bijdraagt aan het plannen, bouwen en implementeren van een winstgevende oplossing voor grootformaatprinten. Het aanbieden van printen op grootformaat kan het traditionele aanbod van printbedrijven goed aanvullen. De software helpt gebruikers bij het opstellen van een marketingplan, het organiseren van een open huis en het in kaart brengen van grootformaat toepassingen die winstgevend kunnen zijn. Ook biedt de kit hoge kwaliteit printvoorbeelden van populaire toepassingen die helpen de grootformaat oplossing onder de aandacht van klanten te brengen.