Telecomaanbieder en leverancier van betaaldiensten via de mobiele telefoon Rabo Mobiel besteedt opnieuw het applicatiebeheer van de website, webwinkel en backoffice-systemen uit aan Schuberg Philis. Het gaat om een contract ter waarde van twee miljoen euro met een looptijd van twee jaar. De bedrijven hadden al een samenwerkingsovereenkomst en die is nu verlengd.
Directeur Naomi Bisschop van Rabo Mobiel vertelt: ‘Rabo Mobiel is in de afgelopen vier jaar gegroeid van start-up tot een volwassen organisatie. We hebben inmiddels tweehonderdduizend klanten. Nu hebben we dus andere dingen nodig van Schuberg Phillis dan vier jaar geleden.’ Directeur Pim Berger van Schuberg Philis voegt daaraan toe: ‘Snelheid was de afgelopen jaren de belangrijkste eis van Rabo Mobiel aan ons. Zij moesten snel nieuwe campagnes en aanbiedingen kunnen introduceren. Dat is cruciaal in de zeer competitieve telecommarkt.’
Berger: ‘In deze nieuwe fase, het ontwikkelen van het kanaal voor mobiele financiële diensten, speelt risicomanagement en compliancy een steeds belangrijkere rol. Ook daarbij ondersteunen we Rabo Mobiel. We zorgen dat ze voldoen aan alle wettelijke eisen en aan de strenge veiligheidseisen die de bank hen stelt.’
Rabo Mobiel denkt dat klanten in de toekomst al hun betaal- en toegangspassen vervangen door de mobiele telefoon. Het bedrijfsonderdeel levert diensten als mobiel bankieren, betalen via sms en parkeren via de mobiele telefoon.
Schuberg Philis
Schuberg Philis richt zich op ict-applicaties die vierentwintig uur per dag beschikbaar moeten zijn. Het bedrijf dat een vestiging heeft op Schiphol, garandeert zijn klanten 100 procent functionele beschikbaarheid van applicaties waarvan het beheer is uitbesteed.
Rabobank opende in april 2010 twee nieuwe datacenters om de groeiende gegevensstroom de baas te blijven en te voldoen aan wet- en regelgeving voor bankieren via de mobiele telefoon.