Riverbed, de IT-infrastructuur performance company, heeft een aantal leden van het Riverbed Partner Network (RPN), dat diensten verleent aan Riverbed-klanten, gekwalificeerd in het Riverbed Authorized Support Partner (RASP)- programma.
Het RASP-programma is in maart 2010 gelanceerd en vormt een uitbreiding op de dienstverlening die Riverbed biedt aan organisaties om alles uit hun Riverbed-investering te halen met behulp van een netwerk van gekwalificeerde partners. Klanten van Riverbed die samenwerken met gekwalificeerde RASP-partners kunnen kosten verlagen en tijd winnen op het gebied van IT-infrastructuur. Dit komt doordat ze één contactpunt hebben voor pre-sales en post-sales-vragen.
Het RASP-programma is ontwikkeld om de ondersteuningsorganisatie te beoordelen en tegelijkertijd de klanttevredenheid te waarborgen voor Riverbed, haar producten en partners. Toelating tot het RASP-programma gebeurt op basis van strenge criteria om de kwaliteit van ondersteuning aan Riverbed-klanten te waarborgen. Alleen partners die goede ondersteuning bieden krijgen toegang tot het programma. Onder de criteria om RASP-partner te worden vallen bijvoorbeeld een 24/7 klantenservice en de mogelijkheid om klanten te woord te staan in hun eigen taal.
Partners die zijn toegelaten tot het RASP-programma zijn onder andere:
• Wereldwijd: Orange Business Services
• Noord- en Zuid-Amerika: Akibia, Forsythe, RKON Technology, Tiburon Associates LLC
• Azië-Pacific: Datacraft, Expernet, Gen-i, Genesis Technology, M.Tech, Netmarks (Japan en de Filippijnen), O2 Networks, VADS, Shanghai Dian Software Tech Co. Ltd
• Europa: Proact (Scandinavië), RanTek, Teneo, S4E S.A.
Toelating tot het RASP-programma betekent dat partners een betere relatie op kunnen bouwen met externe partijen zoals leveranciers van producten, diensten en support. Partners kunnen extra diensten leveren vanuit hun eigen portfolio waardoor klanten optimaal gebruik kunnen maken van hun Riverbed-producten en totale infrastructuur.
"Iedereen wint met het nieuwe netwerkprogramma: partners, klanten en Riverbed zelf", aldus Scott Downie, vicepresident wereldwijde support van Riverbed. "Niet alleen onze partners profiteren van de mogelijkheid om de nettowinst te verbeteren; onze klanten werken samen met gekwalificeerde Riverbed-partners om hun IT-infrastructuur ondersteunen. Nu we klanten diensten kunnen bieden van partners, zijn we in staat ons te concentreren op onze kernactiviteiten: organisaties voorzien van WAN-optimalisatie-oplossingen die strategische IT-initiatieven helpen te verwezenlijken, waaronder IT-consolidatie, cloud computing en virtualisatie."
Het RASP-programma is een extra voordeel voor RPN omdat het de relatie met Riverbed versterkt. Dit terwijl partners ook de mogelijkheid hebben om concurrerende differentiatie in de markt te bieden van andere partners binnen RPN die geen klantenservice op niveau 1 en 2 kunnen bieden. Door gespecialiseerde programma’s zoal RASP en andere trainingsprogramma’s voor eindgebruikers, biedt Riverbed de totale waarde van channel-partnerships aan haar klanten. Hiermee wordt een partnermodel gecreëerd dat een optimale klantbeleving voor Riverbed en haar producten biedt.