Heel Nederland kijkt uit naar de finale van het WK voetbal op zondagavond. Infotheek ICT Diensten neemt alvast een voorproefje en gaat sportief de strijd aan met de Spaanse ambassade, het Spaanse automerk Seat en het Spaanse modehuis Mango.
Om het ‘echte Oranje’ in Zuid-Afrika te steunen, daagt Infotheek van origine Spaanse bedrijven uit met penalty’s schieten. Net als in het echt wordt een serie van vijf penalty’s genomen door beide teams. Staat het alsnog gelijk, dan kan elke penalty daarna beslissend zijn. Winnen de Spaanse teams, dan is het niet alleen voor de eer. Zij krijgen dan ook een beamer of een notebook.
Een van de eerste bevestigingen kwam van de Spaanse ambassade. Zij hebben ook direct hun collega’s in Spanje geïnformeerd over het penalty schieten. Ook het Spaanse automerk Seat en het Spaanse modehuis Mango reageerden zeer enthousiast op deze actie. Zij kijken uit naar ‘de strijd’ met Infotheek.
WK-actie
Infotheek ICT Diensten heeft in aanloop naar en tijdens het WK voetbal diverse acties gedaan. Het kantoorpand van Infotheek is volledig in het Oranje gestoken, er zijn speciale WK-acties voor klanten, er is een speciale WK-video gemaakt en alle bedrijfsauto’s zijn fel oranje bestickerd.
“Vorige week kwam daar nóg een spontane actie bij”, vult Jordy Kool, commercieel directeur Infotheek, aan. “Toen zijn de Infotheek Oranje auto’s als een karavaan door Nederland getrokken. In het kader van de wedstrijd tegen Brazilië werden er op diverse plaatsen in Nederland penalty’s geschoten op de ‘goddelijke kanaries’. Nu haken wij ludiek in op de finale tegen Spanje.”