LogMeIn heeft een nieuwe versie uitgebracht van zijn remote support-oplossing LogMeIn Rescue. De laatste versie biedt ook ondersteuning voor Apple’s iPad. LogMeIn breidt hiermee zijn ondersteuning voor mobiele werkers uit en speelt in op het toenemend aantal iPad’s op de werkvloer. De iPad-ondersteuningsmogelijkheden zijn direct beschikbaar als onderdeel van LogMeIn Rescue’s mobiele toepassing en bevat tevens ondersteuning voor PC, Mac, iPhone-, BlackBerry-, Symbian- en Windows Mobile-toestellen.
Nieuwe mogelijkheden van Rescue zijn onder andere de ondersteuning van iPad-gebruikers via chat en het vereenvoudigen van alledaagse zaken rondom e-mail en agendaconfiguratie. Een demonstratievideo met de nieuwe iPad-ondersteuningsmogelijkheden is te vinden op het YouTube-kanaal van LogMeIn
Eerder gaf Apple al via een persbericht aan dat zij ruim drie miljoen iPad’s in 80 dagen hadden verkocht. Hiermee lijkt een golf te zijn ontstaan van nieuwe consumentenapparatuur die op de werkvloer wordt gebruikt. Tablet computers brengen nieuwe uitdagingen met zich mee voor het beheer van privéapparatuur binnen de bedrijfsomgeving, dat zich tot nu toe heeft toegespitst op smartphones. Volgens een recent onderzoek van Forrester Research[1] worden privé-smartphones al door meer dan de helft van de Amerikaanse en Europese bedrijven ondersteund.
"De iPad brengt een heleboel voordelen mee voor de mobiele professional, maar introduceert ook een aantal uitdagingen voor IT’ers", zegt Lee Jacobs, president en CEO van Manage IT Networks, een LogMeIn Rescue-klant en een voorbeeld van een bedrijf dat al vroeg aan de slag ging met het gedogen van iPad’s voor het mobiele personeel. Het geoutsourcede IT-bedrijf heeft zijn techneuten voorzien van iPad’s om de klanten beter te kunnen ondersteunen als ze onderweg zijn. Het bedrijf wil een voorbeeld zijn voor andere bedrijven en hen helpen bij de integratie van tablets binnen hun IT-omgeving.
"Net zoals met de iPhone, zal de iPad steeds meer op de werkvloer gaan verschijnen, of het nu geïntroduceerd wordt door de IT-afdeling, of door personeel zelf wordt aangeschaft", vervolgt Jacobs. "Wat het beleid ook is, het is noodzakelijk dat er goede ondersteuning komt voor mobiele apparaten die in eerste instantie voor privédoeleinden zijn aangeschaft."