Om als bedrijf te overleven is het nu tijd om verder te gaan dan alleen groen praten. Bedrijven zullen duurzaam moeten worden.
Groen is een hype en voor veel bedrijven is het ‘groen doen', niet meer dan een investering om het beeld in de maatschappij goed te houden. Als bedrijven echter verder durven te kijken dan alleen groen doen, ontdekken ze dat duurzame ict op de lange termijn voor iedereen voordelen heeft.
Door beter te kijken naar welke producten of diensten nu echt nodig zijn en die dan maatschappelijk verantwoord aan te schaffen, wordt er alleen dat gekocht wat nodig is. Dit levert een eerste besparing op voor het bedrijf en winst voor mens en milieu.
Door deze wijzen van denken in oplossingen en niet in alleen het aanschaffen van dozen te extrapoleren naar de complete ict-bedrijfsvoering kan er nog veel meer winst behaald worden. Op de korte termijn kan er bespaard worden op directe kosten, op de lange termijn zal het de ict stabieler, zuiniger en doelgerichter maken. Met een maatschappij die meer consumeert dan onze aarde voort kan brengen is groen geen vraag meer, maar is duurzaamheid een bedrijfskritisch strategie om te overleven geworden.