Microsoft Dynamics introduceert Click-Try-Explore om klanten te laten ervaren hoe online ERP in de praktijk voor hun branche kan werken. De Click-Try-Explore wordt kosteloos aan nieuwe klanten geleverd voor Dynamics AX en NAV.
30 dagen kunnen prospects online toegang krijgen tot een verticale ERP oplossing van een gespecialiseerde partner. Op die manier kunnen zij een eerste indruk krijgen van de software. Veel verticale Microsoft ERP-oplossingen die zorgen voor lage IT-kosten door de infrastructuur buiten de deur te houden zijn online beschikbaar. Daarmee zijn ze toegankelijk op elke plaats, tijdstip en locatie. Dat betekent dat zaken zoals de administratie, planning, logistiek en productie hiermee gemakkelijk uitgevoerd kunnen worden. Medewerkers kunnen zo beter ‘Het Nieuwe Werken’ faciliteren. Nederlandse klanten, waaronder de leverancier van beddengoed Jade, zijn zeer positief over Microsoft Dynamics.
Marketing & Strategy manager Microsoft Business Solutions Tim Wolff: "Het inzetten van Dynamics ERP oplossingen heeft grote invloed binnen bedrijven. Zo dragen ze bij tot een hogere omzet, reduceren ze de doorlooptijd van orders, kunnen bedrijven sneller rapporteren en leveren, verhogen ze de klanttevredenheid en ontstaan er betere organisatieprocessen. Door gebruik te maken van bekende Microsoft technologie zoals Sharepoint, Office, Windows Server en SQL ontstaat een hogere IT-acceptatie. Tegelijkertijd dalen de IT-kosten. Onze huidige en toekomstige versies zijn steeds beter mobiel toegankelijk. In de update van Microsoft Dynamics NAV die in het najaar gepland staat, is de Role-Tailored Client overal via het internet beschikbaar."
De komende update van Microsoft Dynamics NAV, te weten R2, verbetert het gebruiksgemak en de bediening zoals in Windows 7 waardoor gebruikers hun productiveit kunnen verhogen. Daarnaast biedt het nieuwe online mogelijkheden, waaronder integratie met online diensten zoals creditcard betalingen. Ook kan de client via internet door middel van streaming technologie met de server worden verbonden waardoor de gebruiker over het internet kan werken met behoud van een rijke gebruikerservaring op de desktop en integratie met Outlook en Microsoft Office op de pc.
Jade
Producent en handelsonderneming van Silvana-beddengoed Jade werkt naar grote tevredenheid met Dynamics NAV. Jade telt zo’n 60 werknemers, waarvan 35 ook gebruik maken van het ERP systeem. Directeur Marco Achtereekte: "Jade biedt strategische kernbeloftes aan klanten, zoals betrouwbaar leveren en kwaliteit. Deze kernbeloftes zijn opgezet als de ‘7-zekerheden’ voor de klant. Deze zekerheden vertalen wij door naar interne afspraken. Het rolgebaseerde werken vanuit Dynamics NAV sluit uitstekend aan op onze visie, omdat deze afspraken in de gebruikersrollen opgenomen worden."
Van de 35 medewerkers die Dynamics NAV gebruiken, hebben 20 medewerkers toegang tot Dynamics NAV vanuit huis. Hierdoor kunnen ze op flexibele wijze hun werkzaamheden uitvoeren door hun werk- en privétijd te monitoren. Achtereekte vertelt: "De technische mogelijkheden om vanuit huis te werken, versterken onze mogelijkheden om onze beloftes aan klanten waar te maken. Zoals wij onze klanten altijd vertellen, geeft nachtrust mensen energie om de dingen te doen die belangrijk zijn in hun leven. Dit is dus mogelijk door Dynamics NAV."
Jade is per 1 januari jl. live gaan werken met Dynamics NAV 2009 en werkte voorheen met een ander ERP systeem. "Zodra wij onze processen hebben geoptimaliseerd in de nieuwe softwareomgeving willen wij Microsoft Dynamics CRM implementeren waardoor we nog beter kunnen gaan inspelen op de wensen van onze klanten. Dynamics CRM sluit perfect aan bij onze wensen en de integratie tussen Dynamics NAV en Dynamics CRM is dan een groot voordeel. De vrijheid om te kunnen kiezen tussen Dynamics CRM online of bij ons in huis geïnstalleerd, is geweldig en biedt ook flexibiliteit voor de toekomst," legt Marco Achtereekte uit.